برپایی کنگره شهدا یک عملیات بزرگ فرهنگی به شمار می رود

سردار حق طلب گفت: هیچ کار فرهنگی بزرگتر از برگزاری کنگره شهدا نیست و این کنگره ها یک عملیات فرهنگی به شمار می رود و از برکات همین کنگره ها وحدت و همدلی در بین ارگان ها و آحاد مردم به وجود آمده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، سردار سرتیپ دوم «احمد حق طلب» امروز (18 آذرماه) در اولین مجمع شورای مشورتی و هم اندیشی ستاد کنگره ملی بزرگداشت 3400 شهید استان اردبیل در سالن ولایت گفت: کنگره های شهدای استان ها در طول 11 سال گذشته با تدابیر حکیمانه و نورانی مقام معظم رهبری برگزار می شود و امیدواریم استان اردبیل به عنوان سی امین استانی باشد که این کنگره شهدا را در سال 1401 برگزار خواهد کرد .

 

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج تصریح کرد: این کنگره ها یک کار ماندگار برای حفظ یاد و نام شهدا در سطح جامعه است و همه در این کار بزرگ شریک و سهیم هستند به ویژه خانواده معظم شهدا یک رسالت تکریم از آنها بر عهده مسئولان است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: بارها توفیق یافته ایم که در محضر مقام معظم رهبری گزارش ها و تحقیقات خود را از کنگره های برگزار شده را ارائه دهیم و از رهنمودهای نو و ابتکاری معظم له بهره مند شویم.

 

وی خاطر نشان کرد: البته طبق تحقیقات صورت گرفته از فراوانی فرمایشات مقام معظم رهبری، بر حور جهاد، شهادت و ایثار تاکیدات بسیاری داشته اند که نشان می دهد در طول 33 سال دوران رهبری حضرت آقا توجه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جزو موضوع های مهم بوده است.

 

سردار حق طلب افزود: حیات نظام اسلامی و حتی اسلام مرهون جهاد و شهادت در دوران دفاع مقدس بود و امروز نیز مشاهده می کنیم که این اصل دشمنان را از کشور دور نگه داشته و با فراز و نشیب های امنیتی، سیاسی و اجتماعی آن دوران امروز نیز به این فرهنگ نیازمند هستیم.

 

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج بیان کرد: مقام معظم رهبری در دوران کرونایی نیز توجه خاصی به جلسات کنگره شهدا داشتند و هیچگاه برپایی این کنگره ها تعطیل نشد و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جزو اولویت ها معظم له بود.

 

سردار حق طلب عنوان کرد: هیچ کار فرهنگی بزرگتر از برگزاری کنگره شهدا نیست و این کنگره ها یک عملیات فرهنگی به شمار می رود و از برکات همین کنگره ها وحدت و همدلی در بین ارگان ها و آحاد مردم به وجود آمده است.

 

در ادامه این مجمع، سردار سرتیپ دوم «غلامحسین محمدی اصل» اظهار داشت: یادواره ها و کنگره های بزرگداشت مقام شهدا بازدارنده جنگ نرم دشمنان است و طوری عمل می کند که کوچه به کوچه و محله به محله عطر و رنگ و بوی شهادت جاری و ساری باشد.

 

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل اضافه کرد: در سنگر جهاد و ایثار ایستاده ایم و پس از 41 سال تلاش خواهیم کرد همانگونه که مقام معظم رهبری بر ما تکلیف کرده اند یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم.

 

کد خبر 1125102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha