پرستاری مقدس و نمونه‌ای از  انفاق است

آیت الله عبادی گفت: قداست مسئله پرستاری که مزین به زینت وجود مقدس حضرت زینب کبری (س) است نمونه ای از احسان و انفاق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۱۸ آذر) در دیدار با نمایندگان جامعه پرستاری خراسان جنوبی به مناسبت روز پرستار  ضمن تبریک میلادت ولادت حضرت زینب(س) اظهار داشت: ساعات ذکر و نماز در مساجد معین است اما در بیمارستان‌ها شبانه روزی ذکر خداوند می گویند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به قداست مسئله پرستاری که مزین به زینت وجود مقدس حضرت زینب کبری (س) است و روز با نام مبارک ایشان گره خورده است، گفت: دیدگاه نظام اسلامی نسبت به مسئله پرستاری که عشق، فطرت و وجدان است یکی از مراحل و منازل معنوی است.

 

وی با تأکید بر اینکه پرستاری مساله ارزشمندی است و جز عشق به حق و وجدان انسانی هیچ چیز جبرانش نمی‌کند، افزود: این از خودگذشتگی‌ها همچون عرفای حقیقی اهرمی معنوی برای سیر و سلوک الی الله است.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه پرستاری نمونه ای از احسان و انفاق است، تصریح کرد: بهلول گنابادی یکی از انسان‌های برجسته و شایسته‌ای که این مسیر را طی کرده بود همواره به پرستاری اهمیت می‌داد و بسیار هم در این امر مهارت داشت و پرستاری را از موارد معنوی سیر و سلوک می‌دانست و شغل پرستاری در کنار اداری و فیزیکی بودنش سیر و سلوک الی الله است.

 

امام جمعه بیرجند در پاسخ به درخواست های پرستاران، گفت: جامعه پرستاری مطالبات بر حقشان را به صورت مکتوب به دفتر تحویل دهند تا این مشکلات و مطالبات پیگیری شود.

 

کد خبر 1125119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha