تالار مرکزی رشت دی ماه بازگشایی می‌شود

ثقتی با بیان اینکه ۵۰ درصد از مشکل تالار مرکزی رشت حل شده است گفت: این مجموعه دی ماه امسال برای همیشه بازگشایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، هفتمین مراسم تجلیل از فعالان عرصه چاپ و چاپخانه‌داران برتر استان گیلان امروز(پنج‌شنبه، 18 آذر) با حضور رضا ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران استانی و شهرستانی و فعالان عرصه چاپ در لاهیجان برگزار شد.

 

«رضا ثقتی» در این مراسم با بیان اینکه حوزه چاپ و نشر با مشکلات و دغدغه‌هایی مواجه است گفت: جامعه فرهنگی ما بسیاری از دستاوردهای خود را مرهون صنعت چاپ است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: سواد، کمال، اطلاع‌رسانی، کتاب، مطبوعات، گرافیک، طراحی و بسیاری از موضوعات اینچنینی در جامعه ما به نوع مستقیمی مرهون زحمات فعالان صنعت چاپ است اما در دولت‌های گذشته توجه خاصی به این حوزه نشد.

 

ثقتی تلاش، پیگیری مستمر و انگیزه بالا را از علل استمرار فعالیت حوزه چاپ در استان گیلان ذکر کرد و تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است که هنرمندان، اهالی فرهنگ و رسانه در کنار کارهای زیبا و ارزشمندی که دارند به جنبه اقتصادی هنر هم نگاه کنند. این حوزه می‌تواند همچنان به فعالیت خود ادامه دهد.
 
وی با تاکید بر اینکه حوزه تئاتر نباید منتظر کمک دولت باشد و باید روی پای خود بایستد تصریح کرد: با رونق اقتصاد فرهنگ می‌توانیم روی درآمدزایی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری تمرکز کنیم و در همین راستا کمیته تحول اقتصاد فرهنگ هم از هفته آینده در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان کار خود را آغاز می‌کند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان اذعان کرد: با تشکیل کمیته تحول اقتصاد فرهنگ در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان قصد داریم به نقشه راهی برسیم و این نقشه راه به شکل پیشنهادی به همه حوزه‌های هنر اعم از سینما، تئاتر، گرافیک، رسانه و سایب حوزه‌ها تعمیم داده می شود.
 
ثقتی چاپخانه‌داران را پیشران مقوله اقتصاد فرهنگ تلقی کرد و با بیان اینکه چنین نگاه حرفه‌ای به درآمدزایی باید در تمام بخش‌های فرهنگی و هنری تسری پیدا کند گفت: مشکلات اقتصادی و تنگناها باعث شده بسیاری از گروه‌های هنری تعطیل و از گردونه فعالیت‌ها خارج شوند اما قصد داریم مؤلفه اقتصادی هنرمندان را تقویت کنیم.
 
وی اختصاص تنها 2.7 دهم درصد از بودجه کشور به بخش فرهنگ و هنر با توجه به تنگناهای مالی دولت را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: این مقدار بودجه پاسخگوی نیازهای خانواده بزرگ فرهنگ و هنر نیست بنابراین قصد داریم با جدیت بحث اقتصاد فرهنگ را در پیش بگیریم.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان تقویت تعاملات، همراهی و ورود به موضوعات مبتلابه برای رفع مشکلات چاپخانه‌داران را یکی از اهداف این نهاد اعلام کرد و گفت: مالیات یکی از مباحث جدی چاپخانه‌داران است و تمام تلاشمان را برای رفع این مشکل انجام می‌دهیم.
 
ثقتی استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی و کمک به چاپخانه‌داران و فعالان عرصه چاپ با استفاده از این منابع را هم مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: هفته آینده رایزنی و دیداری با معاون توسعه و منابع وزارت ارشاد اسلامی داریم و برای موضوعات مطرح شده و همچنین تالار مرکزی شهر رشت تصمیم‌گیری می‌کنیم.
 
وی با اعلام این خبر که 50 درصد از مشکل تالار مرکزی رشت حل شده است و این مجموعه به عنوان نگین انگشتری شمال کشور دی ماه امسال برای همیشه بازگشایی می‌شود خاطرنشان کرد: امیدواریم با زحمات استاندار گیلان، دستگاه قضایی و شهردار رشت تالار مرکزی شاهد حضور هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ باشد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، اجرای موسیقی، سخنرانی، تجلیل از فعالان عرصه صنعت چاپ استان گیلان و کارشناسان چاپ ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها از جمله بخش‌های مختلف این همایش بود.

 


 

کد خبر 1125148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha