کتاب چشمه جوشان رسیدن به حیات آدمیت است

حجت الاسلام ابراهیمی، گفت: کتاب، یکی از ابزارهای تفکر، رشد ،تعالی انسانی و چشمه جوشان رسیدن به حیات آدمیت است.

حجت الاسلام محسن ابراهیمی  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: کتاب از دیر زمان اهمیت مطالعه و کتاب‌خوانی نزد اهل علم و ادب شناخته‌شده است.

 

 مبلغ حوزه علمیه قم در اسلام آباد غرب افزود: مردم یک سرزمین ، ناگزیر به تعالی در آداب زندگی خود هستند هرچند که در میان اهل خرد و دانشمندان و روشنفکران به خاطراختلافات ذهنی که در گرایشات فکری آنها پیرامون مبدأ جهان هستی فاصله عمیقی وجود دارد، اما همه بایداز چارچوبی مشخص برای نوع سلوک زندگانی که هدفی جز رشد و آرامش و رسیدن به زندگی زیباتر متصور نمی شود،می بایست پیروی کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: مطالعه نمودن راز اصلی شاخصه ی رسیدن به جامعه ای که خصوصیات آن ذکر شد است .

 

حجت الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: انسان در این دنیادرطریق به کار گیری اسلوبهای زندگی می بایست از دانش بهره ببردو به مطالعه بپردازدتا به کُنه هدف زندگی پی ببردوهم به آرامش برسد.

 

مبلغ حوزه علمیه قم در اسلام آباد غرب  اظهار کرد: دراین میان چراغ دانش او را به راهی می‌برد که می فهمدو در اثر فهمیدن او را وادار به  انتخابی آگاهانه برای زندگی مدنظر خدای یگانه که در کتب آسمانیش و ارسال رسل که هدفی جز زندگی توأم باسعادت  نداشته می نماید و وقتی هر انسانی با نور دانش که با مطالعه و ازطریق تزکیه نفس بدست می آیدحرکت کرد، هم خود و هم مردم آن جامعه به سعادت واقعی که رشد و تعالی وتکامل می‌باشدمی رسد.

 

وی گفت: کتاب از عناصر فرهنگی و ابزاری مناسب برای تغییر دادن فرهنگ است و عناصر جدید فرهنگی را به افراد جامعه منتقل می‌کند و ضمن حفاظت از فرهنگ متعالی، آن را بدون تغییر و تحریفی در اختیار آیندگان قرار می‌دهد.

کد خبر 1125176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha