اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان در گرو تامین ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار

حجت‌الاسلام صفری ملک میان اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان را در گرو تامین ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت خواند و گفت: مجلس همچنان پیگیر مشکلات و مطالبات معلمان است.

یه گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد صفری ملک میان» امروز (پنج‌شنبه، 17 آذر) در همایش تکریم از بازنشستگان فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان رودسر اظهار داشت: نقش معلمی در بین جایگاه‌های اجتماعی بسیار سرآمد است و جایگاهشان قابل مقایسه نیست.

 

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه اگر عمر انسان در جهت تعلیم و تعلم صرف شود ارزشمند می‌شود هدایت و تربیت نوع بشر را به جهت آلودگی‌های دنیای کنونی کاری بسیار سخت و پیچیده ذکر کرد و افزود: فضایل اخلاقی نوع بشر دائما در خطر و تهدید قرار می‌گیرد و هر چه جلوتر می‌روید تهدیدات و مخاطرات پررنگ‌تر از قبل می‌شوند. 

 

صفری ملک میان پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) را بهترین معلمی که پروردگار متعال برای نوع بشر قرار داد دانست و گفت: یک معلم به معنای واقعی کلمه علاوه بر بحث آموزش باید به مباحث پرورشی هم توجه و دقت کافی داشته باشد زیرا تعلیم بدون پرورش نمی‌تواند آثار و فواید مثبت و موفقی را در دانش‌آموزان ایجاد کند‌‌

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس اضافه کرد: محققان و اندیشمندان معتقدند دانش‌آموزان از معلم خود حتی بیشتر از والدینشان حرف شنوی دارند بنابراین کار معلمان به عنوان اساتید واقعی جامعه واقعا قابل تحسین و تکریم است.

 

وی در ادامه شاخص‌های دو شهرستان رودسر و املش را در بخش‌های مختلف به ویژه خدمات‌رسانی و بهداشت و درمان پائین ذکر کرد و بیان داشت: در یکسال اخیر اتفاقات بزرگی در شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های رودسر و املش رخ داد اما برای رسیدن به آن حد استاندارد و مطلوب فاصله‌های زیادی داریم.

 

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس تربیت‌بدنی، آبرسانی، راه‌سازی، جاده‌سازی، گازرسانی، مسائل سیاسی و مدیریتی را از دیگر موضوعات مورد بحث در دو شهرستان رودسر و املش خواند و گفت: تمام تلاشم را معطوف کرده‌ام تا بتوانم بخشی از مشکلات اشاره شده در دو شهرستان را در دوره چهارساله مدیریت کنم.

 

رئیس مجمع نمایندگان گیلان اینترنت را جزو نیازهای اساسی خانوارها اعلام کرد و با بیان اینکه رودسر و املش در حوزه اینترنت و مخابرات با مشکلات زیادی مواجهند عنوان کرد: 600 روستا در دو شهرستان داریم و تمامی این روستاها و مردمانش از بنده که نماینده و خدمتگذار آن‌ها در مجلس هستم انتظار دارند.

 

صفری ملک میان عدم وجود زیرساخت تامین آب شرب سالم و بهداشتی در روستاها را زیبنده شأن و جایگاه مردم ولایتمدار رودسر و املش ندانست و تصریح کرد: تعداد زیادی از روستاهای ما از نعمت گاز بی‌بهره‌اند و هنوز در دو شهرستان با مشکلات منابع طبیعی، بنیاد مسکن و بسیاری موارد دیگر روبه‌رو هستیم.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس با تاکید بر اینکه امروز مهم‌ترین بحث در مجلس بحث رتبه‌بندی فرهنگیان، همسان‌سازی حقوق و امثالهم است یادآور شد: برای تمام این طرح‌ها جهت اجرا باید منابع مالی سنگینی لحاظ شود و طرح رتبه‌بندی از میان همه این‌ها به بیشترین اعتبارات نیاز دارد.

 

وی با بیان اینکه مجلس در بحث رتبه‌بندی فرهنگیان اهتمام ویژه‌ای داشته و در جلسات و کارگروه‌های مختلف موضوعات پیرامون آن را دنبال کرده است افزود: دولت برای اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان باید 50 هزار میلیارد تومان اختصاص بدهد و این در حالی است که متاسفانه کشور با کمبود منابع مالی و اعتباری مواجه است اما مجلس همچنان پیگیر مشکلات معلمان است.

 

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس ضمن ابراز امیدواری از سیاست خارجی دولت و گشایش‌های اقتصادی که به موجب آن در راه است تصریح کرد: بدون شک وقتی شرایط مالی و اعتباری دولت شرایط مناسبی باشد مجلس می‌تواند روی اجرای طرح رتبه‌بندی تاکید کند که البته قبل از آن شورای نگهبان باید با آن موافقت کند.

 

رئیس مجمع نمایندگان گیلان اشاره‌ای هم به پروژه‌های نیمه‌کاره دو شهرستان رودسر و املش و اعتباراتی که با تلاش‌ها و رایزنی‌های فراوان برای پیشبرد آن‌ها جذب شد داشت و اذعان کرد: 28 سال پیش در دولت سازندگی کلنگ احداث تصفیه‌خانه شهرستان بر زمین خورد اما می‌بینیم که پروژه مذکور هنوز تکمیل نشده است.

 

صفری ملک میان جذب 250 میلیارد تومان اعتبار برای ادامه احداث سد پلرود و پیگیری برای اخذ 350 میلیارد تومان دیگر را از دیگر اقداماتی که تاکنون انجام شده اعلام کرد و بیان داشت: بسیاری از مردم و ساکنان مناطقی که این پروژه در آنجا در حال ساخت است متضرر شده‌اند بنابراین باید برای کمک به مردم اقدامی انجام شود.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس با تاکید بر اینکه برخی از پروژه‌های نیمه کاره دو شهرستان خارج از فاز مطالعاتی انجام شده و نیازی به اجرای آن‌ها نبود ابراز داشت: در کنار اجرای پروژه‌های غیرضرور و غیرکارشناسی ما شهرستان املشی را داریم که با آن بار جمعیتی خود هنوز از داشتن یک مخزن نگهداری آب بی‌بهره است. 

 

وی ا‌ز تزریق 700 میلیارد تومان اعتبار به شهرستان برای اجرای پروژه‌های مختلف خبر داد و با بیان اینکه به علت کمبودهای بسیار زیاد، جذب این حجم از اعتبارات آن چنان که باید محسوس نشد گفت: امروز خطر سیل مردم را به شدت تهدید می‌کند و با توجه به تنگناهای مالی برای جلوگیری از خسارات باید تلاش بسیار گسترده‌‌تری انجام شود.

 

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس احداث یک بیمارستان جدید در شرق استان گیلان برای تحت پوشش قرار دادن مناطق چابکسر، کلاچای و مناطق همجوار را هم لازم دانست و خاطرنشان کرد: مجلس برای تعیین تکلیف رتبه بندی فرهنگیان از هیچ تلاشی مضایقه نکرده و نمی‌کند و امیدواریم اعتبارات مورد نیاز آن هم تامین شود. 

کد خبر 1125179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha