مسابقات قرآنی مدها متان موجب ترغیب نسل نوجوان و جوان به قرآن کریم می شود

حجت الاسلام کاظم صادقی گفت: مسابقات قرآنی مدها متان زمینه ای فراهم می کند تا نوجوان و جوان برای فراگیری معارف قرآن کریم تلاش کرده و زندگی خود را با آیات قرآن کریم تطبیق دهند.

حجت الاسلام «کاظم صادقی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، به نقش قرآن در زندگی انسان اشاره کرد و گفت: قرآن کریم منبع بزرگی برای تربیت جامعه و آینده سازی است و یا به تعبیر بهتر قرآن منبع انسان سازی است.


امام جمعه زهکلوت افزود: اگر انسان بخواهد زندگی خود را بسازد، قرآن برای هر بُعد از زندگی آن راهکار و الگوی انسان زیستن را ارائه  کرده است.
 

وی تاثیر فعالیت های قرآنی بر تربیت نسل جوان را غیر قابل شمارش دانست و عنوان کرد: فعالیت های قرآنی موجب می شود تا حس خودباوری و اعتماد به نفس در جامعه تربیتی ما نهادینه سازی شود.
 

حجت الاسلام صادقی بیان کرد: یکی از آثار ظاهری برگزاری مسابقات قرآنی مدها متان، ایجاد انگیزه و حس رقابت در بین نسل نوجوان و جوان است.


امام جمعه زهکلوت ادامه داد: این مسابقات قرآنی زمینه ای فراهم می کند تا نوجوان و جوان برای فراگیری معارف قرآن کریم تلاش کرده و زندگی خود را با آیات قرآن کریم تطبیق دهند.


وی تاکید کرد: به طور کلی اجرای برنامه های قرآنی موجب نشر فرهنگ و معارف قرآن کریم و اهل بیت (ع) در بین نسل های جوان و جامعه می شود.


حجت الاسلام صادقی بیان کرد: یکی از کوچکترین وظایف ما در قبال عظمت و بزرگی قرآن و اهل بیت (ع)، فعالیت های قرآنی از قبیل جشنواره قرآنی مدها متان است.


امام جمعه زهکلوت ابراز کرد: یکی از وظایف و شاخص های حوزه کاری دستگاه های اجرایی مباحث قرآنی است و باید به آن اهمیت دو چندانی دهند تا فرهنگ قرآنی نه تنها در بین مردم بلکه در بین سازمان ها و ادارات نیز نهادینه سازی شود.


وی با اشاره به نقش ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، اضافه کرد: فرهنگ قرآنی در عرصه اقتصاد، فرهنگ، کار و نخبه پروری تاثیر فراوان دارد.

حجت الاسلام صادقی اظهار کرد: در حوزه فرهنگ و اجتماعی اگر نگاه و فضای قرآنی در جامعه حاکم شود قطعا مشکلات و معضلات به حداقل ممکن می رسد.


امام جمعه زهکلوت اضافه کرد: یکی از نتایج فعالیت های قرآنی در مناطق محروم و کم برخوردار پرورش پزشک، معلم، طلبه، مهندس با تربیت دینی است.


وی در خاتمه ضمن ارائه پیشنهاد، عنوان کرد: چه بهتر است که مسابقات قرآنی محله محور باشند تا حس رقابت در بین همه مردم نهادینه سازی شود.

کد خبر 1125188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha