حضرت زینب (س) در کربلا تکیه گاهی معنوی برای امام زمانش بود 

حجت الاسلام امان الله علیمرادی گفت: حضرت زینب (س)  در صحنه بسیار دشوار و پیچیده کربلا با آن روح بزرگ و الهی توانست به بهترین وجه ممکن ماموریت خود یعنی پشتیبانی، حمایت و تکیه گاهی معنوی برای امام زمانش، را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شامگاه امشب ۱۸ آذر ماه جشن میلاد حضرت زینب (س) با سخنرانی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در مصلی پیامبر اعظم (ص) جیرفت برگزار شد.


حجت الاسلام «امان الله علیمرادی» در این جشن، ضمن تبریک میلاد حضرت زینب (س)، گفت: آن حضرت در سال ۶۱ هجری در صحنه کربلا و در قیام عاشورا مایه عزت و شرافت و کرامت، سربلندی خاندان عصمت و طهارت شد.


نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: حضرت زینب (س) در تاریخ اسلام و حیات بشر از شخصیت های تاریخ ساز و تاثیرگذار بوده است و از جمله کسانی است که خدمات و برکات وجودی ایشان، ایفای نقش عظیم و تاریخ ساز در ماجرای کربلا و روز عاشورا بود آن هم در زمانه ای که بزرگان جهان اسلام در آن تاریخ ندانستند تکلیف شان چیست.


وی ابراز کرد: آن حضرت در صحنه بسیار دشوار و پیچیده کربلا با آن روح بزرگ و الهی توانست به بهترین وجه ممکن ماموریت خود یعنی پشتیبانی، حمایت و تکیه گاهی معنوی برای امام زمانش، را انجام دهد.


حجت الاسلام علیمرادی تاکید کرد: گویا خدای متعال اراده کرده است که زنان نیز در حوادث و صحنه های تاریخ ساز عالم حضور داشته باشد.

 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: از حادثه کربلا تا ظهور وجود مبارک حضرت ولی عصر (عج) پرچم عزت، شرافت کرامت را برعهده دارد و پشتیبان آن است.


وی خاطرنشان کرد: زنان ما در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به تاسی و  پیروی از حضرت زینب (س) وارد صحنه دفاع از اسلام شدند و پاره های تن خود را تقدیم انقلاب و اسلام کردند.


حجت الاسلام علیمرادی ادامه داد: ملت ایران خون شهیدان را پاس داشتند و مایه سرافرازی خاندان عصمت و طهارت شدند تا آنجا که امام راحل فرمود؛ مردم ما از مردم عصر پیغمبر در حجاز مردم عصر امیرالمؤمنین (ع) و حسین ابن علی (ع) در کوفه به جرات می گویم بهتر و برتر هستند.



نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: به فضل پروردگار مردان و زنان در دفاع از انقلاب، نظام، دفع مفاسد و دفع هر آنچه که در شان نظام و انقلاب اسلامی نیست راه خود را ادامه می دهند و برگ زرین تاسی و پیروی از خاندان عصمت و طهارت و حاکمیت احکام قرآن را همچنان در کارنامه حیات خود ثبت و ضبط می کنند.


وی در خاتمه تصریح کرد: در تاریخ بشریت و اسلام شخصیت های تاریخ ساز و تاثیرگذار در زندگی بشریت از زنان بوده است و یکی از زنان حضرت زینب (س) است.

کد خبر 1125235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha