دیدار وزیر امورخارجه با مراجع عظام تقلید در قم

امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه در سفر به قم با مراجع تقلید و علمای قم دیدار و گفتگو کرد. 

به گزارش خبرگزاری  شبستان از قم،  وزیر امورخارجه در این سفر با برخی مراجع عظام تقلید و علمای قم دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله نوری همدانی: در زمینه فعالیت‌های موشکی نباید به دشمن باج بدهیم

آیت الله نوری همدانی در دیدار وزیر امور خارجه حفظ عزت و عظمت اسلام را از مهمترین وظایف این دستگاه دیپلماسی عنوان کرد و گفت: کار تیم‌های مذاکره کننده جمهوری اسلامی باید در محور اقتدار و عظمت اسلام و مسلمین دنبال شود.

آیت الله نوری همدانی یکی از راه‌های حفظ عزت است اسلام را توجه به خط قرمز‌های نظام اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: یکی از مصادیق آن فعالیت‌های موشکی نیرو‌های مسلح کشورمان است که نباید به دشمن در این زمینه باج بدهیم.

آیت‌الله نوری آیت‌الله نوری همدانی در ادامه با اشاره به حوادثی که در کشور‌های یمن، افغانستان، سوریه و فلسطین و سایر کشور‌های اسلامی صورت می‌گیرد یادآور شد: همه این اتفاق‌ها و گرفتاری‌ها زیر سر دشمنان است که از یک سو به دنبال فروش تسلیحات به به کشور‌های اسلامی هستند و از سوی دیگر از مذاکره با جمهوری اسلامی ایران دم میزنند.

الله نوری‌همدانی تصریح کرد: نباید فراموش کنیم که این دولت‌هایی که امروز به ظاهر به دنبال گفتگو و صلح و مذاکره هستند در هشت سال دفاع مقدس تجهیزات و تسلیحات به روز دنیا را در اختیار صدام قرار دادند تا به خیال خودشان جمهوری اسلامی را نابود کنند.

 

آیت الله جوادی آملی: کشور‌های اروپایی و آمریکا نشان داده است هیچ گاه قابل اعتماد نیستند.

آیت الله جوادی آملی در دیدار وزیر امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران با هیچ کشوری برای مذاکره ابایی ندارد، اما کشور‌های اروپایی و آمریکا نشان داده است که هیچ گاه قابل اعتماد نیستند

وي افزود: مذاکره با جهان فکر جهانی می‌خواهد چه بخواهیم و چه نخواهیم باید با دنیا وارد مذاکره شویم و با آن‌ها دست دهیم، اما بعد از هر دست دادن باید انگشت‌های خود را بشماریم.

آیت‌الله جوادی آملی افزود: باید توافقی که نوشته می شود آنقدر مستند، قوی و کارشناسی شده باشد که هیچ قدرتی نتواند زیر آن بزند، نه ماننده توافقنامه قبلی که آمریکا به راحتی آن را لغو کرد.

وي ادامه داد: امروز دوران بزن در رو تمام شده و هیچ قدرتی نمی‌تواند به کشور ما تعرض کند و پس از آن با امنیت از منطقه خارج شود.

آیت‌الله جوادی آملی به تیم مذاکره کننده هسته‌ای توصیه کرد که در این مذاکرات و توافقنامه حتماً از دیدگاه‌های کارشناسان و اساتید این فن استفاده کنند تا توافقنامه‌ای قوی عزتمند و محکم تدوین و امضا شود و اگر دولتی خواست آن را زیر سوال ببرد و لغو کند به حیثیت بین المللی آن‌ها لطمه وارد شود.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه کشور باید از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خودش استفاده کند و بر روی پا‌های خود بایستد تصریح کرد: ایران اسلامی با وجود داشتن منابع فراوان طبیعی و خدادادی می‌تواند بدون وابستگی به بیگانگان و کشور‌های دیگر نیاز‌های خود را تامین کند.


آیت الله جعفر سبحانی: تحکیم ارتباط با همسایگان از ضرورت های دیپلماسی است

آیت الله سبحانی در دیدار وزیر امور خارجه کشورمان توجه به کشور‌های همسایه را از ضرورت‌های دستگاه دیپلماسی عنوان کرد و گفت: ارتقای همکاری با کشورهای همسایه می‌توانند هم منافع اقتصادی و هم امنیت کشور ما را تامین کنند.

آیت الله سبحانی با اشاره به سفر مقامات امارات متحده عربی به کشورمان از دولت خواست که این روابط ایجاد شده را قدر بدانند و برای توسعه همکاری‌ها از همه توان و امکانات خود استفاده کنند.

آیت الله سبحانی همچنین کاهش مناقشات بین ایران و آذربایجان را خواستار شد.

وی در ادامه توجه به حقوق شیعیان جهان را از وظایف و رسالت‌های وزارت امور خارجه کشورمان دانست.

این مرجع معظم تقلید در دیدار با وزیر امور خارجه به مذاکرات رفع تحریم های ظالمانه هم اشاره کرد و افزود: تیم مذاکره کننده باید با قدرت و اقتدار در میز مذاکره حاضر شوند و کار را یکسره کنند.

 

آیت الله صافی گلپایگانی: همیشه برای سربلندی و عزت کشور دعا می کنم

آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار با وزیر امور خارجه، گفت: امیدوارم بتوانید مشکلات مردم شریف کشورمان را برطرف نموده و رضایت و خرسندی مردم را به دست آورید و با تعامل با سایر کشور ها در رفع نگرانی‌ها موفق باشید.

وی افزود: مملکت ما، کشور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است و همه ما باید بکوشیم کارها و رفتارمان مورد تایید و رضایت آن وجود مبارک باشد.

این مرجع معظم تقلید در پایان این دیدار افزود: حقیر هم همیشه برای عزت و سربلندی کشور دعا می کنم.

 

آیت الله مکارم شیرازی: باید مراقب فریبکاری طرف های مذاکره کننده بود

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در دیدار وزیر امور خارجه با اشاره به سوابق تاریخی غربی‌ها در عهدشکنی گفت: کشورهای غربی همیشه به دنبال منافع خود هستند گرچه در حقوق بشر می زنند اما از آنجا که منافع آنها در خطر باشد چیزی برای آنها معنا نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده باید مراقب فریبکاری و شعارهای فریب کارانه آنها باشند، افزود: غربی ها با ظاهری فریبنده اهداف استکباری خود را دنبال می‌کند.

این مرجع معظم تقلید به قطع دست آمریکایی ها از منافع و منابع ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: آنها به دنبال گرفتن امتیاز هستند و تیم مذاکره کننده نباید در دام آمریکایی‌ها بیفتد.

 

وزیر امور خارجه: زمانی در جهت رفع نگرانی کشورهای غربی حرکت خواهیم که همه تحریم‌ها برداشته شود.

وزیر امور خارجه در این دیدارها گفت: مذاکرات وین یک کارزار سخت و نفس گیر دیپلماسی است که از همه توانمندی تیم مذاکره کننده برای احقاق حقوق ملت ایران استفاده خواهیم کرد.

آقای امیرعبداللهیان به کشور‌های مذاکره کننده توصیه کرد: اگر مرد عمل و میدان و مذاکره هستید در صورتی که همه تحریم‌ها برداشته شود ما هم در جهت رفع نگرانی از شما حرکت خواهیم کرد.

آقای امیرعبداللهیان با توجه به تصمیمات دولت برای بی اثر کردن تحریم‌ها خاطرنشان کرد: دولت با توسعه اقتصاد پایدار و نگاه به ظرفیت‌های داخلی به دنبال خنثی کردن آثار تحریم هاست، اما در کنار این، دستگاه دیپلماسی نیز به دنبال گرفتن حق ملت ایران در میز مذاکره خواهد بود.

وزیر امور خارجه، سیاست خارجی کشور را توجه به معیشت مردم و رونق اقتصاد کشور اعلام کرد و گفت: در تجارت خارجی و بین المللی به دنبال جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور و به تبع آن ارتقاء وضعیت معیشتی مردم هستیم.

آقای امیرعبداللهیان همچنین در خصوص واردات واکسن به کشور هم تصریح کرد: در این کار ما با هماهنگی‌هایی که با سفارتخانه‌ها صورت گرفت، تا کنون ۱۱۰ میلیون دُز واکسن وارد کشور شد طوری‌که وزیر خارجه چین که خواستار اهدای دو میلیون دوز به کشور بود، به علت کمبود واکسن در انبار‌های چین نتوانست این واکسن‌ها را به ایران اهدا کند. 

 

کد خبر 1125240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha