ایجاد شفافیت رمز عبور از چالش های مختلف اقتصادی است

حجت الاسلام رضا احمدی نیک گفت: اصلاح ساختارهای معیوب اقتصادی یکی از مهم ترین گام ها است و ایجاد شفافیت اقتصادی، رمز عبور از چالش های مختلف اقتصادی است، دولت وعده داده در بودجه سال ۱۴۰۱ واقعی و شفاف بسته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۱۹ آذر ماه حجت الاسلام «رضا احمدی نیک»، در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج، ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، گفت: یکی از مراکز و کانون های که هدف حملات و آماج دشمنان دین و نظام اسلامی است، کانون مهم خانواده است.


امام جمعه قلعه گنج افزود: خانواده کانون اجتماع را می سازد و اگر کانون خانواده گرم باشد و عواطف داشته باشند، فرزندانی با نشاط تحویل جامعه می دهند.


وی بیان کرد: اخلاق در خانواده و تعامل زن و مرد مساله ای مهمی است که باید زن و شوهرها حقوق متقابل یکدیگر را رعایت بکنند، که به تعبیر قران کریم همسر برای ارامش، برای طغیان زدایی و برای از بین بردن اضطراب است.


حجت الاسلام احمدی نیک با اشاره به طرح این سوال اگر دشمن دست از تحریم برندارد آیا راهی برای حل معضلات اقتصادی وجود دارد؟، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که نمی توان مسئله تحریم ها را در کاهش رشد اقتصادی نادیده گرفت اما گره زدن نجات اقتصاد کشور به مذاکرات یک جنگ روانی و ادراکی برای جامعه است.


خطیب جمعه قلعه گنج ادامه داد: اما انجام مذاکرات برای رفع تحریم است در حالی که در دولت سیزدهم فرهنگ سازی برای کار جهادی و مدیریت جهادی همراه با عقلانیت و تدبیر صحیح در مسئولین کشور است.


وی تصریح کرد: اصلاح ساختارهای معیوب اقتصادی یکی از مهم ترین گام ها است و ایجاد شفافیت اقتصادی، رمز عبور از چالش های مختلف اقتصادی است، دولت وعده داده در بودجه سال ۱۴۰۱ واقعی و شفاف بسته شود.


حجت الاسلام احمدی نیک ابراز کرد: تدوین قانون برای اصلاح فضای کسب و کار که توسط وزیر اقتصاد ابلاغ شده باید اجرایی شود زیرا شفافیت مانع خیلی از فسادها و رانت ها می شود و  خروجی دنبال کردن این موارد خنثی سازی و کم اثر شدن تحریم ها است.


امام جمعه قلعه گنج با اشاره به طرح توافق موقت مذاکرات، خاطرنشان کرد: آمریکا در طرح توافق موقت مذاکرات دنبال اهدافی از جمله خرید زمان برای خودش با هدف به سرانجام رساندن فرایند تحریم ها و تقویت اثر گذاری مجدد آن بر کشور، پاک کردن گذشته منفی آمریکا، دامن زدن به پدیده اجتماعی شدن مذاکرات و شرطی سازی اقتصاد کشور و مسلط سازی مجدد نظام بازرسی های شدید است.


وی اظهار کرد: طرح توافق موقت نشان می دهد که غربی ها هرگز پایبندی و تعلقی به توافق اصلی نداشته و به دنبال تمسک به انواع شیوه ها برای امتیاز گیری حداکثری و امتیاز دهی حداقلی هستند، که باید تیم مذاکره کننده و دولتمردان مواظب نقشه ها و ترفندهای غربی ها باشندو از منافع ملی حراست و حفاظت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی نیک در خاتمه به هفته بزرگداشت قران،عترت و نماز اشاره کرد.

کد خبر 1125251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha