حاج قاسم به شعر علاقمند بود/کنگره سردار سربداران کوششی شاعرانه و زیباست

زینب سلیمانی کنگره سردار سربداران را کوششی شاعرانه، زیبا و هنرمندانه دانست و گفت:شهادت حاج قاسم یک حادثه معمولی نیست که از حافظه تاریخ محو شود،

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، زینب سلیمانی در مراسم اختتامیه نخستین کنگره ملی شعر سردار سربداران که دیشب ۱۸ آذر در تالار وحدت برگزار شد، با اشاره به اینکه در ایام دومین سالگرد عروج ملکوتی حاج قاسم سلیمانی هستیم، گفت: شهادت ایشان به عنوان یک افتخار در کارنامه جهان اسلام ثبت شد و شرم آن بر پیشانی رژیم صهیونیستی نقش بست.

 

دختر شهید حاج قاسم سلیمانی  با بیان اینکه شهادت حاج قاسم یک حادثه معمولی نیست که از حافظه تاریخ محو شود، عنوان کرد: ۶۵ سال پیش جوانی از یک منطقه دورافتاده بر می خیزد،خودسازی می کند ، ۴۰ سال در میدان نبرد مجاهدت می کند و در نهایت شهید می شود و رستگار.

 

وی خاطرنشان کرد: از همه کسانی که این مراسم و این گونه مراسم ها را برگزار می کنند ، تشکر می کنم و به آنها سلام می کنم که پیرو حقیقت هستند. حقیقت همیشه مسیر خود را در طول تاریخ طی کرده است.انسان با شانه دادن زیر پرچم حق ارجمند می شود و قرب می یابد.در این میان فرق ندارد که مجاهد باشی یا هنرمندی که به مدح صفات مجاهدان می پردازی که یادشان همواره باقی بماند.

 

دختر حاج قاسم سلیمانی کنگره سردار سربداران را کوششی شاعرانه، زیبا و هنرمندانه دانست و افزود: وظیفه بنیاد حفظ و نشر آثار حاج قاسم همین است. حاج قاسم را اگر اجری بود و آبرویی وام گرفته از مسیری بود که طی کرد.

 

وی با بیان‌اینکه این جلسه، جلسه شعر است تصریح کرد: بسیاری از افراد از علاقه شخصی حاج قاسم به شعر خبر دارند.حاج قاسم در نوشته های شخصی خود شعر یادداشت می کردند.

 

عضو شوررای سیاستگزاری کنگره شعر سردار سربداران پایان بخش سخنان خود را به خواندن یکی از اشعار مولوی که در دستنوشته های حاج قاسم سلیمانی بود، اختصاص داد.

 

بر اساس این گزارش، سید علی موسوی گرمارودی در این مراسم عنوان کرد: این اولین اجتماعی است که از بعد از شیوع ویروس منحوس کرونا شرکت می کنم به امید اینکه شهید سلیمانی بزرگوار ما را در آن دنیا در نظر بگیرد.هیچ کس در جهان نیست که بدهکار شهدا نباشد.

 

این شاعر یکی از صفات بارز شهید حاج قاسم سلیمانی را مهربانی ذکر کرد و شعری در مورد مهربانی ، شعر دیگری به مناسبت ولادت حضرت زینب( س) و شعر ی نیز در موردحاج قاسم سلیمانی خواند.

 

گفتنی است، مراسم اختتامیه نخستین کنگره ملی شعر سردار سربداران با حضور خانواده شهید سلیمانی، احمد وحیدی وزیر کشور، مهدی افضلی مسئول بنیاد رودکی، دکتر حمید شاه آبادی معاون سیمای صدا و سیما، علیرضا مختار پور دبیر کل نهاد کتابخانه های کشور، علیرضا قزوه، سید علی موسوی گرمارودی، سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، افشین علا، حاج سعید حدادیان، سردار فلاح زاده، محسن مومنی شریف رییس سابق حوزه هنری و داوران و دبیران این کنگره برگزار شد.

 

نخستین کنگره شعر سردار سربداران ویژه بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به همت بنیاد مکتب شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با هدف گردآوری برترین اشعار در قالبهای متنوع به منظور ثبت حماسه شهادت بزرگ سردار شهید، سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

 

نخستین کنگره شعر سردار سربداران در دو بخش کلاسیک و نو در تمام قالب های شعری اعم از غزل، مثنوی، دوبیتی، قطعه، رباعی، سپید و نیمایی برگزار شده است. هر بخش این کنگره سر داور و مسئول کمیته مجزا داشت. مرتضی امیری اسفندقه و محمد زرویی نصرآباد دبیر علمی و اجرایی این کنگره را به عهده داشتند.محسن مومنی شریف و زینب سلیمانی، فرزند شهید سلیمانی عضو شوررای سیاستگزاری کنگره شعر سردار سربداران بودند.

کد خبر 1125266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha