شاهد پویایی تئاتر در استان خوزستان هستیم

یاقوت‌پور گفت: همزمانی برگزاری افتتاحیه بیست و هفتمین دوره جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ در اندیمشک با برگزاری اختتامیه هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عربی در دشت آزادگان در روز ۲۰ آذرماه، نشان از پویایی تئاتر خوزستان دارد.

«محمد یاقوت‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با بیان اینکه در سال‌های اخیر، شعار ما در انجمن هنرهای نمایشی خوزستان «خوزستان همواره همراه تئاتر» بوده است اظهار کرد: همیشه سعی کرده‌ایم پویایی و طراوت تئاتر در خوزستان حفظ شود و هر چند شاید چراغ تئاتر کشور در این روزهای کرونایی کم فروغ شده اما در بستر جغرافیایی شهرستان‌های مختلف استان خوزستان به همت هنرمندان پرتلاش عرصه انجمن‌های هنرهای نمایشی همچنان به رسالت خود که روشنایی‌بخشی به فرهنگ و هنر عموم جامعه تلقی می‌شود، پایبند مانده است.

 

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان افزود: پس از حدود ۲ سال وقفه در فعالیت‌های نمایشی به‌دلیل شرایط کرونایی، در این روزها شاهد برگزاری اجراها و رویدادهای تئاتری در شهرستان‌های  مختلف استان خوزستان هستیم که جای بسیار خرسندی و همچنین تقدیر از هنرمندان فرهیخته تئاتری دارد که با وجود مشکلات بسیار مالی، بسیجی‌وار در راه اعتلای این هنر قدسی بر صحنه مقدس نمایش در تلاش هستند.

 

وی اذعان کرد: همزمانی برگزاری افتتاحیه بیست و هفتمین دوره جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ در اندیمشک با برگزاری اختتامیه هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عربی در دشت آزادگان در روز ۲۰ آذرماه، نشان از پویایی تئاتر خوزستان دارد.

 

یاقوت‌پور با اشاره به اینکه استان خوزستان همواره از حیث برگزاری رویدادها و جشنواره‌های ملی و منطقه‌ای و تعدد گروه‌های نمایشی و اجراهای عمومی در رتبه نخست کشور بوده است تصریح کرد: این روزها نیز با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شاهد برگزاری پنج رویداد نمایشی در شهرستان‌های مختلف خوزستان هستیم.

 

وی خاطر نشان کرد: در زمینه برگزاری دوره‌های تخصصی آموزشی و همچنین حمایت مالی از پيشکسوتان عرصه نمایش خوزستان در این شرایط سخت کرونایی نیز برنامه‌هایی در انجمن هنرهای نمایشی استان تدوین شده که نیازمند عزم جدی مسئولان و توجه ویژه‌تری به مقوله فرهنگ‌ساز هنر متعالی نمایش است که امید داریم در دولت، این مهم محقق شود.

 

کد خبر 1125271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha