قیمت خودرو کنترل می شود /عزم دولت در احیای صنایع در لرستان

فاطمی از برنامه ریزی دولت برای کنترل بازار خودرو خبرداد و گفت: امید می‌رود با عرضه و تحویل ۱۳۰ هزار دستگاه خودرو تا پایان سال، قیمت خودرو به تعادل برسد

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « سید رضا فاطمی امین» امروز (۱۹ آذر) در جمع خبرنگاران،در شهرستان بروجرد اظهار داشت: در بازار خودرو به دنبال تقویت کیفیت و تعادل قیمت هستیم.

 

وی با اشاره به برنامه زیری های به عمل آمده در راستای افزایش تولید همراه با ارتقای کیفیت، افزود: امید می‌رود با عرضه و تحویل ۱۳۰ هزار دستگاه خودرو تا پایان سال، قیمت خودرو به تعادل برسد.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در این راستا با هماهنگی های به عمل آمده دو شرکت خودرو سازی  ایران خودرو و سایپا از هفته آینده، روزهای دوشنبه و سه شنبه پیش فروش خواهند داشت .

 

فاطمی امین با اشاره به اینکه بازار خودرو با اصلاح قیمت ها از ابتدای امسال تاکنون فقط ۱۸ درصد گران شده است، افزود: با توجه به نرخ بالای ۴۰ درصدی تورم در برخی بخش ها، این میزان، نصف تورم سایر کالاهای موجود در بازار است.

 

وی گفت: این کار باعث شد مقداری گردش مالی برای کارخانه های خودروسازی اتفاق بیفتد که تا حدی ضمن کاهش زیان آنها، افزایش تولید هم به دنبال دارد.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به برنامه های سفر هیئت دولت در استان لرستان، بیان کرد: دولت به دنبال احیای صنایع راکد استان و تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام است.

 

وی با اشاره به اینکه امروز از کارخانه سامان  کاشی بروجرد بازدید صورت گرفت، بیان کرد: توجه به هزینه و کاهش تولید این شرکت هم اکنون در مرحله ورشکستگی است اما شرکتی آن را اجاره کرده و بررسی های کارشناسی انجام شده است.

 

فاطمی امین افزود: ۵۰ میلیارد تومان جزو مصوبات سفر هیات دولت به لرستان برای این کارخانه لحاظ شده است که امیدواریم تا پایان سال احیا شود.

کد خبر 1125334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha