رشد ۷۷۸ واحدی شاخص کل بورس

اولین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد ۷۷۸ واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحدی آغار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (شنبه 20 آذر) اولین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 778 واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 350 هزار واحدی آغار شد. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای شستا، خودرو، کالا، فملی و فولاد به ترتیب با 319، 196، 172، 100 و 73 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای خودرو - ايران‌ خودرو، خساپا – سايپا، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو، انرژي3 - سايراشخاص بورس انرژي، شفن - پتروشيمي فناوران و خبهمن - گروه‌بهمن‌ در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، امروز (شنبه 20 آذر) شاخص کل فرابورس با 7 واحد رشد در ارتفاع 19 هزار و 184 واحد قرار گرفت. صبح امروز نمادهای سمگا - گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي، توسن - توسعه سامانه ي نرم افزاري نگين، فرابورس - فرابورس ايران، گدنا - تهيه توزيع غذاي دنا آفرين فدك، فجهان - مجتمع جهان فولاد سيرجان، سدبير - س. تدبيرگران فارس وخوزستان و كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

 

 

این در حالی است که (چهارشنبه 17 آذر) آخرین روز کاری بورس در هفته گذشته با رشد 468 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 338 واحدی آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۱۳۴۹ واحدی معادل ۰.۸۵ درصدی به یک میلیون و ۳۴۹ هزار و ۳۶۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۷۳ واحدی به ۱۹ هزار و ۱۷۶ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۱۳۴۹  واحدی معادل ۰.۸۵ درصد به رقم ۳۴۹ هزار و ۳۶۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۴۴۴ واحدی، عدد ۳۶۳ هزار و ۵۸۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۵۳۸ واحدی به رقم ۲۲۸ هزار و ۷۸۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۹۵۸۱ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۲۴ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۱۸۵۱ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۸ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۱۷۲۲ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۶۲۳ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح چهارشنبه 17 آذر نمادهای فملی، کالا، فولاد، بورس به ترتیب با 200، 162، 146، 136 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح چهارشنبه 17 آذر نمادهای شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، كالا - بورس كالاي ايران، بركت - گروه دارويي بركت، بورس - بورس اوراق بهادار تهران، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران، انرژي3 - سايراشخاص بورس انرژي و خنصير - مهندسي‌نصيرماشين‌ در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات چهارشنبه 17 آذر بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، فولاد، خودرو، وغدیر، شبندر و تاپیکو با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی کگل، شفن و وکار، بیش‌ترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار چهارشنبه 17 آذر بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد خودرو(ایران‌ خودرو) با ۷.۹۷ درصد رشد و پس از آن، نمادهای شکلر، کالا، وتوسم و وساپا بود. همچنین نماد معاملاتی ولملت(واسپاری ملت) با ۴.۹۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای سنیر، شدوص، سغرب و وآذر قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۱۴۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۰۹ هزار و ۷۹ نوبت معامله و به ارزش ۳۶  هزار و ۷۰۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

کد خبر 1125347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha