فداکاری پرستاران در جبهه مقابله با کرونا بی نظیر است/لزوم توجه به دغدغه رهبری درحوزه فرهنگ

حجت الاسلام محمدی لائینی ضمن قدردانی از تلاش های شبانه روزی پرستاران که به تاسی از حضرت زینب(س) با تمام وجود فداکاری کرده و در خدمت بیماران هستند،گفت: بهترین قدردانی از پرستاران، توجه به منزلت این قشر فداکار و رفع نیاز‌ها و دغدغه‌های آن‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(19آذر) در خطبه های نمازجمعه این هفته مرکز مازندران با بیان اینکه خدای بزرگ در آیه 31سوره نجم«وَلِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ لِيَجْزِيَ الَّذِينَ أَسَاءُوا بِمَا عَمِلُوا وَيَجْزِيَ الَّذِينَ أَحْسَنُوا بِالْحُسْنَى» می فرماید: آنچه در آسمان  و زمین است از آن خداست خدای بزرگ در رستاخیر گناهکاران را جزای بد و نیکوکاران را جزای خوب می دهد، جزای خدا متناسب با عمل و رفتار خودمان است، اظهار کرد: همه شما نمازگزاران و خودم رو به تقوا سفارش می‌کنم.

 

 

نماینده ولی فقیه درمازندران به سالروزولادت حضرت زینب(س) اشاره و بیان کرد: شهید مطهری(ره) بین انسان بزرگ با انسان بزرگوار تفاوت قائل است عملکرد حضرت زینب (س) نشان می دهد که انسانی بزرگ است.عبادت، معرفت، امام شناسی، پرستاری، پیام رسانی، صبر و حلم و...از خصوصیات بارز عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) است.

 

 

وی ضمن قدردانی از تلاش های شبانه روزی پرستاران ایران اسلامی که به تاسی از پرستار کربلا حضرت زینب(س) با تمام وجود برای مردم فداکاری کرده و در خدمت بیماران هستند، افزود: انصافا بسیار کار ارزشمند انجام می دهند جامعه قدر این قشر را می داند.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه مردم به وجود پرستاران بخاطر کار بزرگی که برای مقابله با کرونا انجام می‌دهند، افتخار می‌کنند، افزود: بهترین قدردانی از پرستاران، توجه به منزلت این قشر فداکار و رفع نیاز‌ها و دغدغه‌های آن‌ها است.

 

 

وی با بیان اینکه یک بیمار علاوه بر خدمات بهداشتی و درمانی به خدمات معنوی نیز نیازمند است، خاطرنشان شد: یک پرستار باید مسائل معنوی بیماران را درنظر بگیرد و به بیماران در این زمینه نیز خدمات دهی کند.

 

 

امام جمعه ساری بیان کرد: پرستاران در بحران کووید ۱۹ در درمان بیماران مبتلا به این ویروس خوش درخشیدند تا جایی که عده ای از این عزیزان بیمار و تعدادی نیز در جهت خدمت به مردم جان به جان آفرین تسلیم کرده و به خیل شهدا پیوستند.قدردان این ایثار هستیم.

 

 

وی به سالرزو  تشکیل شورای انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: به فرموده رهبری فرهنگ از مسائل اقتصادی مهم تر است.در حوزه اقتصادی هم اگر بخواهیم ساماندهی را شاهد باشیم باید به مسئله فرهنگ توجه کنیم.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی به روز جهانی حقوق بشر اشاره کرد و ادامه داد: به تعبیر شهید حاج قاسم سلیمانی بزرگترین جنایت کاران بیشترین ادعای انسان دوستی را دارند.

 

 

وی با بیان اینکه مدعیان حقوق بشر از گذشته تا به امروز برای جمهوری اسلامی ایران مشکلات و توطئه های بسیاری را رقم زدند، گفت: مدعی بودن آمریکا و انگلیس در زمینه حقوق بشر دروغ بسیار بزرگی است چراکه دست سران این کشورها به خون هزاران نفر در سراسر دنیا به ویژه در ایران اسلامی آلوده است.

کد خبر 1125363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha