کنار آمدن با ظالمان ذلت را به دنبال دارد

آیت الله عابدینی گفت: کسانی که با ظالمان کنار می آیند دچار ذلت می شوند و کسانی که ذلت غرب را می پذیرند در واقع ذلت گناه را می پذیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در خطبه های نماز جمعه که امروز (جمعه ۱۹ آذر) در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، بیان کرد: در ایام ولادت بانوی بزرگوار حضرت زینب (س) قرار داریم، بانویی که با عقل، درایت و شجاعت پرچم عاشورای حسینی را به همراه امام سجاده (ع) برافراشته نگاه داشت و با وجود تحمل بزرگترین مصیب عالم، کوچک ترین کوتاهی در انجام این وظیفه الهی و رساندن پیام عاشورا به جهانیان نکرد.

 

امام جمعه قزوین با اشاره به نگاه دین اسلام به جایگاه زن ادامه داد: زن در اسلام از جایگاه بالایی برخوردار است به طوری که پیامبر اکرم (ص) بر دستان دخترشان بوسه می زدند.

 

وی اضافه کرد: تبلبغات غرب با القای افکاری نادرست می گوید که اسلام نگاه درستی به زن ندارد در حالی که فرهنگ منحط غرب برای زن و مرد کرامت و احترامی قائل نیست.

 

آیت الله عابدینی تصریح کرد: ما نسبت به فرهنگ شرک و الحاد اعتراض داریم زیرا جایگاه انسان را نشناخته و برای آن حرمت قائل نیستند و بدترین بی ادبی ها به ساحت مقدس انسان هم توسط همین مدعیان تمدن صورت گرفته است.

 

وی اعلام کرد: آمریکایی ها با راه انداختن سیل خون در کشورهای مختلف و کشتار زنان و کودکان بی گناه نشان داده اند که از حقوق انسان ها چیزی نمی دانند و غربی ها هم فقط به فکر کشتار و قتل عام مردم هستند و در واقع جز خداوند متعال و انبیا و اولیای الهی و علمای دلسوز مردم، کسی به فکر حقیقت وجودی انسان ها نیست.

 

امام حمعه قزوین در ادامه خاطر نشان کرد: حضرت زینب (س) دانشمند و بانویی عالمه بودند که در عبادت هم الگویی برای همه ما هستند به طوری که در کربلا با وجود همه سختی نماز شب را ترک نکردند.

 

وی گفت: حضرت زینب (س) اهل تقوا بودند و امیرالمومنین علی (ع) در خصوص متقین فرمودند متقین کسانی هستند که خداوند متعال با همه عظمت در وجودشان تجلی یافته و غیر خدا از چشم شان افتاده است.  

 

آیت الله عابدینی تأکید کرد: امام خمینی (ره) هم تربیت یافته همین مکتب بودند به طوری که فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و در واقع آمریکا را در برابر عظمت خداوند کوچک و ناچیز دیدند.

 

وی توضیح داد: حضرت زینب (س) اهل کرامت بوده و عزتمند بودند و ما هم نیاز به عزت داریم کسانی که با ظالمان کنار می آیند دچار ذلت می شوند و کسانی که ذلت غرب را می پذیرند در واقع  ذلت گناه را می پذیرند.

 

امام جمعه قزوین بیان کرد: کسانی که با دست اندازی به بیت المال با انسان های دنیا پرست همراه می شوند و یا اینکه گناه و خیانت را دیده و سکوت می کنند و حتی گاهی هم همراهی می کنند عزت را از دست می دهند و اینها پیرو حضرت زینب (س) نیستند و کسانی عزت دارند که فقط از خداوند سبحان ترس و واهمه دارند.

 

وی با تبریک روز پرستار یادآور شد: ولادت این بانوی بزرگوار با عنوان روز پرستار هم نامگذاری شده است، پرستارانی که در ایام کرونا زحمات بسیاری کشیدند و به تأسی از حضرت زینب (س) صبر و ایستادگی داشتند.

 

کد خبر 1125399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha