نگاه تحولی راه درمان مشکلات لرستان / کارسد معشوره سریعا آغاز شود

رئیس با اشاره به وجود ظرفیت های گسترده خدادادی در استان لرستان، گفت: با برنامه ریزی تحولی مشکلات فرا روی توسعه لرستان مرتفع می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، آیت الله « سید ابراهیم رئیسی» دقایقی پیش در دیدار با نخبگان، خانواده معظم شهدا و ایثارگران واقشار مختلف مردم در خرم آباد، با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار، اظهار داشت: مردم استان لرستان در هشت سال جنگ تحمیلی پشتوانه عظیمی برای جبهه جنگ وجهاد بودند و گواه صدق  و راستی مردم لرستان 6 هزار و 300 شهید لرستان است.

 

وی افزود: صداقت و پاکی و صفای مردم لرستان همین بس که لر بودن با صداقت همراه است ومردم لر بودن را پاکی و صافی می شناسند.

 

رئیس جمهور با اشاره به وجود ظرفیت های گسترده در استان لرستان، ادامه داد: استان لرستان افتخارات بسیار و بزرگان و مفاخرو علمایی چون آیت الله بروجردی، آیت الله کمالوند، آیت الله طاهری، زرین کوب و .... است که برای ایران اسلامی و اسلام مایه افتخار بوده اند.

 

آب، خاک و هوای مساعد ظرفیتی بزرگ در استان لرستان است

 

وی با بیان اینکه استان لرستان افتخارات بسیاری دارد، بیان کرد: استان لرستان همچنین از استعدادهای چون آب فراوان، خاک حاصلخیز، معادن، کشاورزی و فضای کشت خوب برخوردار است.

 

رئیسی خاطرنشان کرد: آب، هوا، خاک حاصلخیز و نیروی انسانی جوان کارآمد را از ظرفیت های مهم لرستان خواند، و گفت: با با برنامه ریزی از این محبت های الهی بهره برداری کنیم.

 

وی با اشاره اینکه آب یرسرمایه ای بزرگ در استان لرستان، افزود:۱۲ میلیارد مترمکعب رواناب در لرستان عدد بسیار بالایی است که باتوجه به  خاک حاصلخیز، معادن ارزشمند، کشاورزی و فضای کشت خوب اگر نتوانسته ایم درست از این داشته ها بهره برداری کنیم به دلیل ندیدن این موهبت و امکانات بوده است.

 

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: باید باز نگاهی در نوع بهره برداری از ظرفیت های استان شود و این مهم نیازمند برنامه دولت و یاری رساندن فرهیختگان است.

 

وی افزود: این بازنگاه باعث تحولی شناختی، فرآیندی و نهادی نسبت به توانمندی های استان شود، افزود: زیرساخت های لازم در استان وجود دارد و باید با نگاه تحولی به بهره برداری فکر کنیم.

 

آیت الله رئیسی با بیان اینکه ما شاهد آسیب های اجتماعی در استان لرستان که از بیکاری ریشه گرفته است، افزود: در صورت شکوفایی استعدادهای استان ونگاه تحولی این آسیب ها مرتفع خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: باید همگان بویژه دولتمردان برای ایجاد تحول در استان لرستان عزم جدی داشته باشند و نخبگان همراهی کنند.

 

آب باید به درستی مدیریت شود

رئیس جمهور خاظرنشان کرد: باید در نوع بهره برداری از امکانات لرستان توسط دولتمردان بازنگاهی شود و فرهیختگان و اهل نشر کمک کنند، با نگاه عمیق بنگرند که چگونه از این امکانات استفاده کرده ایم.

 

رئیسی با اشاره به اهمیت مدیریت آب، گفت: باید آب را مدیریت کرد و این موضوع در کشور ما بویژه استان لرستان باید مورد توجه قرار گیرد.

 

کار سد معشوره را سریع آغاز کنید

 

رئیس جمهوربا بیان اینکه زیرساخت های کار سد معشوره آماده است، افزود: باید سریعا کار این سد آغاز شود و اعتبار آن هم تامین می شود.

 

رئیسی افزود: کار این سد را پی گیری کنید و آغاز کار سد معشوره از مصوبان سفر است.

 

وی با اشاره به خام فرشی سنگ معادن لرستان، افزود:  باید نسبت به معادن  ذخایر ازشمند هم باید کار جدی صورت گیرد که از خام فروشی جلوگیری شود.

 

تکمیل صنایع نیمه تعطیل اولویت لرستان

 

رئیس جمهور با اشاره به صنایع نیمه تعطیل، بیان کرد: اولویت ما در استان لرستان راه اندازی صنایع نیمه تعطیل است.

 

توسعه گردشگری در لرستان ضروری است

 

رئیسی با اشاره به ظرفیت های گردشگری موجود در استان لرستان، افزود: استان لرستان در حوزه گردشگری دارای ظرفیت های گسترده ای است.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه زمینه های لازم برای رونق گردشگری در لرستان وجود دارد، اظهار کرد:  توسعه گردشگری در استان لرستان از اولویت هایی است که پی گیری می شود.

 

حضور در شورای اداری لرستان و نشست خبری با خبرنگاران از دیگر برنامه‌های رئیس جمهور در ادامه سفر یک روزه به استان لرستان است.

 

کد خبر 1125433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha