نگاه عدالت محور و متوزان دولت برای تحقق توسعه لرستان ضروری است

ویسکرمی نگاه عدالت محور دولت را بستر رفع مشکلات لرستان دانست و افزود: نگاه عدالت محور و متوزان دولت برای رفع مشکلات مردم لرستان و تحقق توسعه در این استان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « حامد ویسکرمی»  امروز(19 آذر) در دیدار رئیس جمهور با اقشار مردم در خرم آباد، اظهار داشت: استان لرستان طبق آمارهای رسمی در سال گذشته بالاترین نرخ تورم را تجربه کرده است.

 

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و رئیس شورای هماهنگی ستادهای انتخاباتی رئیس در استان لرستان، با اشاره به مشکلات مردم لرستان چون بیکاری و مهاجرت، افزود:سالانه 12 هزار نفر از مردم استان لرستان مهاجرت واغلب با پدیده شوم حاشیه نشینی وآسیب های اجتماعی در کلات شهرهای کشور مواجه هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: متوسط درآمد سرانه سالیانه هر لرستانی حدود 60 درصد درآمد هر ایرانی در دیگر نقاط کشور است و حدود یک چهارم جمعیت استان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند.

 

ویسکرمی افزود: مردم انقلابی و رنج کشیده استان لرستان به دلیل کم توجهی های دولت های گذشته از آسیب های اجتماعی رنج می برند.

 

وی با اشاره به ظرفیت های گسترده خدادادی در استان لرستان، اذعان داشت: امروز چشم امید مردم لرستان به نگاه عدالت محور دولت برای بهره برداری صحیح از این ظرفیت ها و حمایت از رشد و توسعه در استان است.

 

ویسکرمی با اشاره به ظرفیت های چون آب و خاک مساعد، بیان کرد: آب فراوان از استعدادهای مهم لرستان است در حالی که به دلیل مدیریت نشدن آب، 77 درصد اراضی کشاورزی لرستان به صورت دیم کشت می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: به رغم سرمایه های آبی، در استان لرستان امکان برداشت آب برای بهبود کشاورزی وجود ندارد و بخشی از روستاهای استان لرستان از آب لوله کشی در حال حاضر برای آشامیدن محروم هستند.

 

ویسکرمی با بیان اینکه مزیت نسبتی توسعه در استان لرستان، توسعه در بخش کشاورزی تعیین شده است، افزود:در صورت مدیریت نشدن آب توسعه در استان محقق نخواهد شد.

 

وی با بیان اینکه مردم لرستان به خوبی می دانند که آب مساله ای ملی است، اذعان داشت: برای رفع مشکلات لرستان بر نگاه متوازن و عدالت محور توسعه تاکید می شود.

 

ویسکرمی خاطرنشان کرد: تکمیل همه سدهای نیمه تمام استان لرستان مهم ترین گام در راستای تحقق عدالت در حوزه آب و توسعه است.

 

وی با تاکید بر ضرورت تکمیل سد معشوره، اذعان داشت: تکمیل سد معشوره در استان لرستان بستر رفع نیازهای آب آشامیدنی و کشاورزی حداقل چهار شهرستان استان لرستان مرتفع می شود.

 

ویسکرمی با بیان اینکه ظرفیت ها کشاورزی لرستان کم نظیر هستند، خاطرنشان کرد: بهره برداری صحیح از این ظرفیت ها بستر تحقق رشد وتوسعه است.

 

وی افزود: برای رونق کشاوری لرستان بعد از تخصیص آب باید به صنایع تبدیلی و فرآوری کشاورزی، شهرک های گلخانه ای و کشت گیاهان دارویی توجه شود.

کد خبر 1125444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha