رفع مشکل بیکاری لرستان با فعال سازی واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل

عبدالملکی، گفت: با فعال سازی واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل، مشکل بیکاری لرستان برطرف می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «حجت الله عبدالملکی»، دقایقی پیش در شورای اداری لرستان اظهارداشت: فعال سازی واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل در استان از اهداف و برنامه های مهمی است که با اصلاح نظام تامین مالی امید است بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: ۴۰۰ واحد سنگ بری در استان وجود دارد که با وجود معادن ارزشمند این واحدها تعطیل هستند و باید فعال شوند.

 

عبدالملکی در رابطه با شهرستان دورود بیان کرد: کمربندی شهر دورود، تکمیل بیمارستان نیمه ساخته دورود و تصفیه آب دورود از پروژه هایی هستند که تکمیل می شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: دو پروژه فاز ۴ سیمان دورود و کارخانه صنعتی که ب وجود تکمیل بودن کامل اما سهام دار خارجی حضور ندارد که فعالیت خود را آغاز کند، از جمله پروژه هایی هستند که تامین مالی و تکمیل می شوند.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در شهرستان ازنا طبق بازدید سر زده ای که از یک روستا در ازنا صورت گرفت با وجود اینکه دو هزار و ۸۰ هکتار زمین وجود دارد، اما در حال خالی شدن از کسنه است.

 

وی بیان داشت: اگر مسأله آب این شهرستان مورد توجه قرار گیرد، این زمین ها زیر آب بروند از مهاجرت روستاییان جلوگیری می شود.

 

عبدالملکی در پایان به بحث جمعیت و کاهش نرخ رشد جمعیت لرستان اشاره کرد و گفت: در جمهوری اسلامی به قوم لر نیاز داریم و باید افزایش جمعیت در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 1125463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha