همزان با ولادت حضرت زینب(س)اولین همایش موسیقی شهرستان زرندیه  برگزارشد

همزمان با میلاد با سعادت حضرت زینب(س) اولین همایش موسیقی شهرستان زرندیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، « احمد جوانمرد» در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت ولادت باسعادت بزرگ پرچمدار دشت کربلا حضرت زینب کبری(س)، گفت: هنر زبان گویا، همه فهم و مشترک در بین همه جهانیان است که نیاز به ترجمه ندارد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه، افزود: هنرمندان در هر رشته هنری که مشغول به فعالیت هستند می تواند، فرهنگ، ارزش های دینی و اسلامی و ... را به درستی برای همگان با همان زبان هنر بیان کنند.

 

وی با اشاره به اینکه در اولین همایش موسیقی شهرستان زرندیه حدود۶۰ نفر از هنرمندان موسیقی شهرستان به اجرای برنامه پرداختند، خاطر نشان کرد: این برنامه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد و در نوع خود کم نظیر بوده است.

 

این مقام مسئول به حضور هنرمندان برجسته شهرستانی، استانی و کشوری در این همایش اشاره کرد و ادامه داد: حضور استاد ولی اله نوروزی از هنرمندان زرندیه ای الاصل ساکن تهران و سروش طیبی خواننده جوان ساکن قم به همراه حضور گسترده و پرشور عموم علاقمندان از نکات قابل توجه این همایش هنری است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه اضافه کرد: این برنامه با هدف بستر سازی فرهنگی و کشف استعداد های ویژه و برنامه ریزی جهت حرکت در حیطه فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی برگزار شده است.

 

جوانمرد در پایان خاطر نشان کرد: امید است در آینده شاهد برگزاری جشنواره موسیقی در این شهرستان با برنامه ریزی شورای موسیقی باشیم.

 

گفتنی است، اجرای تک‌نوازی، دو نوازی و گروه نوازی سه تار، تار، تمبک، گیتار، سنتور، دف، ترامپت و نی و همچنین تک خوانی بصورت آواز و موسیقی پاپ از جمله برنامه های این همایش بود.

 

همچنین هنرمندان در قالب دونوازی و گروه نوازی به اجرای برنامه پرداختند و گروه دف نوازی نیز به اجرای مولودی خوانی به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار پرداختند.

کد خبر 1125505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha