ریزش ۴۶۶۶ واحدی شاخص کل بورس

دومین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش ۴۶۶۶ واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و ۳۳۹ هزار واحد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (یکشنبه 21 آذر) دومین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 4666 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 339 هزار واحد آغاز شد. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولاد با 1026، خودرو با 754، شبندر با 604، شپنا با 383، شستا با 319، فملی با 300 و خساپا با 278 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای خودرو - ايران‌ خودرو ، بركت - گروه دارويي بركت، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، شبندر - پالايش نفت بندرعباس، خساپا – سايپا، فاذر - صنايع‌ آذرآب‌ و خبهمن - گروه‌بهمن‌ در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

صبح امروز نمادهای فرابورس - فرابورس ايران، كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان، فجهان - مجتمع جهان فولاد سيرجان، آريا - پليمر آريا ساسول، مديريت - س. و خدمات مديريت صند. ب كشوري، شگويا - پتروشيمي تندگويان و سغدير - توسعه سرمايه و صنعت غديردر صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

 

این در حالی است که روز گذشته (شنبه 20 آذر) اولین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 778 واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 350 هزار واحدی آغار شد اما این روند در ادامه روز معکوس شد تا جایی که شاخص کل بازار بورس با چهار هزار و ۹۴۱ واحد کاهش، در جایگاه یک ‌میلیون و ۳۴۴ هزار واحدی قرار گرفت.

 

شاخص کل (هم‌وزن) با ۲ هزار و ۹۴ واحد کاهش به ۳۶۱ هزار و ۴۹۵ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با یک‌هزار و ۳۱۷ واحد افت به ۲۲۷ هزار و ۴۶۸ واحد رسید. شاخص بازار اول، چهار هزار و ۸۰۶ واحد و شاخص بازار دوم، ۶ هزار و ۲۲۴ واحد کاهش داشتند.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح روز گذشته نمادهای شستا، خودرو، کالا، فملی و فولاد به ترتیب با 319، 196، 172، 100 و 73 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح روز گذشته نمادهای خودرو - ايران‌ خودرو، خساپا – سايپا، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو، انرژي3 - سايراشخاص بورس انرژي، شفن - پتروشيمي فناوران و خبهمن - گروه‌بهمن‌ در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در بین همه نمادها، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۲۹۱ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۱۴۳ واحد، بورس کالای ایران (کالا) با ۴۱ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان کرمان (وسکرمان) با ۷۹ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری استان آذربایجان غربی (وساغربی) با ۶۳ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۶۳ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری استان آذربایجان شرقی (وساشرقی) با ۵۱ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند. در مقابل معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۹۰۰ واحد، پتروشیمی فناوران (شفن) با ۵۸۲ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۳۶۶ واحد، ایران‌خودرو (خودرو) با ۲۷۹ واحد، سایپا (خساپا) با ۲۶۹ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۲۳۶ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۲۳۵ واحد و گروه دارویی برکت (برکت) با ۱۴۵ واحد با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.

 

برپایه این گزارش، روز گذشته نماد ایران‌خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)،  بورس کالای ایران (کالا)، گروه دارویی برکت (برکت)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر) و سایر اشخاص بورس انرژی (انرژی ۳) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند. گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ ‌میلیارد و ۵۱۷ میلیون برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۸۱۸ میلیارد ریال داد و ستد شد و در معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و ۶۹۲ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۸ هزار و ۶۲۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

 

کد خبر 1125506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha