از اشتغال بچه‌های مسجد در استودیوی طراحی هشت تا حمایت از محرومان در خانه هنر

کانون معراج الصالحین با ایجاد موسسه خانه هنر از ۳۵۰ خانواده تحت پوشش در زمینه تهیه جهیزیه و سیسمونی حمایت می‌کند. راه‌اندازی استودیوی طراحی هشت برای فعالیت در زمینه تولید پوستر، تیزر و ... نیز ابتکار این کانون برای اشتغال بچه‌ها مسجد است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «معراج الصالحین» در جوار مسجد باب الحوائج موسی بن جعفر(ع) کاشان یکی از کانون های فرهنگی فعال این شهرستان و کانون برتر در حوزه رسانه در طرح ملی «ایران قوی» در سال 99 است

 

کانون فرهنگی هنری معراج الصالحین کاشان در سال 1393 موفق به کسب مجوز رسمی شد، اما آغاز فعالیت های فرهنگی آن در مسجد باب الحوائج موسی بن جعفر(ع) از سال 1368 در قالب فعالیت کتابخوانی و همچنین کلاس های آموزشی بوده و در گذر زمان فرصت های زیادی را برای غنی سازی اوقات فراغت و توانمندسازی اعضا خلق کرده است.

 

«علی آبیاتی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت های کانون معراج الصالحین مسجد باب الحوائج موسی بن جعفر(ع) کاشان اظهار کرد: در بحث کارآفرینی، حمایت از اقشار محروم، تولید محتوا، خبر، رسانه، تولید نشریه و ارتباط با رسانه های شهرستان کاشان است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری معراج الصالحین راه اندازی رسمی موسسه «خانه هنر» را یکی  اتفاقات جدید این کانون اعلام کرد و گفت: در موسسه «خانه هنر» تلاش می کنیم که با همکاری خیریه باب الحوائج(ع) مسجد در بحث تهیه جهیزیه برای جوانان نیازمند در آستانه ازدواج و تهیه سیسمونی برای 350 خانواده نیازمند تحت پوشش نیازمند خدمت رسانی کنیم.

 

وی بیان کرد: در این موسسه چهار نفر از اعضای واحد خواهران کانون علاوه بر کسب درآمد برای خود و آموزش به دیگران در تهیه سیسمونی و جهیزیه هم مشارکت دارند. ضمن اینکه اعضای کانون معراج الصالحین پس از شیوع بیماری کرونا درکمک رسانی به اقشار محروم و آسیب دیدگان اقتصادی کرونا نیز فعالیت داشته است و در مقطعی  از بحران کرونا که در کشور با  کمبود ماسک مواجه بودیم، با راه اندازی کارگاه ماسک اقدام به تولید ماسک کردیم و با توجه به آسیب های روحی که متوجه برخی خانواده ها شده بود، جلسات مشاوره و روان شناسی برای خانواده ها برگزار کردیم.

 

آبیاتی با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری معراج الصالحین در سال گذشته در بحث رسانه به عنوان کانون برگزیده معرفی شد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یکی از رویکردهای کانون فعالیت در بحث رسانه و پوستر است و در همین زمینه 10 نفر از اعضای کانون با مراکز خبری کاشان همانند نمایندگی ولی فقیه این شهرستان همکاری دارند و یا برای رسانه های مختلف خبری کار طراحی انجام می دهند  . به همین جهت یکی از اقداماتی که اخیرا انجام دادیم راه اندازی استودیو «طراحی هشت» بوده است که بتوانیم در زمینه طراحی پوستر، نماهنگ و تولید فیلم فعالیت های گسترده تری در این استودیو انجام دهیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری معراج الصالحین مسجد باب الحوائج  موسی بن جعفر(ع) به اقدامات دیگر این کانون در بحث رسانه و فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: در کانون سرور راه اندازی نموده ایم که در زمینه اینترنت،کافی نت و گیم نت فعالیت دارند. از طرفی سعی داریم در حوزه رسانه تولیداتی داشته باشیم که در همین راستا 20 فیلم کوتاه و کلیپ همچون «غدیری‌ام با 10 قدم»،اخلاق، بانکداری اسلامی، نقدهای اجتماعی در قالب طنز تولید شده است و درحال حاضر نیز درصدد هستیم که در حوزه تولید و کارآفرینی نیز فیلم تهیه و به مشکلات و معضلات این حوزه بپردازیم. دراین زمینه یک تهیه کننده، یک کارگردان و یک فیلمنامه نویس در تهیه این فیلم ها با بچه های کانون همکاری می کنند.

 

وی با اشاره به فعالیت های کانون در بحث اشتغال زایی و کارآفرینی گفت: بچه های کانون از طریق طراحی پوستر برای دستگاه ها و شرکت های مختلف هم برای خودشان درآمدزایی می کنند و ما از این طریق بخشی از هزینه های فعالیت های کانون را برطرف می کنیم.

 

آبیاتی از تشکیل شورای فرهنگی در مسجد خبر داد و گفت: این شورا با همکاری بچه های کانون، هیئت امنا و امام جماعت مسجد و خیریه و کمیته امداد امام خمینی(ره) در بحث ازدواج آسان و طراحی اتاق عقد، طراحی پویش های مخلتف برای کمک رسانی به دانش آموزان در تهیه لوازم التحریر راه اندازی شده است،همچنین سعی کردیم با شناسایی دانش آموزان مستعد در تقویت درسی آنها تلاش کنیم.

 

وی کارگروه های تبلیغاتی، رسانه، مراسم ها و کتابخانه را از کارگروه های کانون معراج الصالحین نام برد و اضافه کرد: در کارگروه مراسم ها در مناسبت های مختلف اقدام به برگزاری برنامه های مختلف کرده ایم به عنوان مثال در جشن عید ولایت 1500 نوجوان و جوان مشارکت داشته اند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری معراج الصالحین مسجد باب الحوائج موسی بن جعفر(ع) بهره گیری از نیروهای نوجوان در فعالیت های کانون فرهنگی هنری را یکی ازمولفه های موفقیت این کانون برشمرد و اضافه کرد: ما تلاش می کنیم که کودکان را از سن هفت سالگی در فعالیت های کانون مشارکت دهیم و اکنون نیز کودکان دیروز که به سن جوانی رسیده اند، در سن جوانی مسئولیت های بزرگی را در کانون عهده دار شده اند و این افتخاری برای کانون ما است که بچه های مسجد امروز در رشته های فرهنگی، هنری، ورزشی و قرآن متخصص هستند.

 

آبیاتی از اجرای طرح «رفیق شهید» را از دیگر برنامه های این کانون معرفی  خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه همه اعضاء و کادر اجرایی و مسئولان کانون از جوانان زیر 25 سال هستند، در قالب این طرح از اعضای کانون درخواست کرده ایم که در گلزار شهدا حضور پیدا کنند و یکی از شهدا را که از نظر سنی به آنها نزدیک است، انتخاب کنند سپس ما در کانون برای آنها کارت رفیق شهید تهیه می کنیم و از اعضای کانون خواستیم که سبک و سیره زندگیشان را به شهید رفیق‌شان نزدیک کنند.

 

کد خبر 1125519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha