پرستاران با ایثار و جهاد در ایام کرونا نام خود را در تاریخ ایران اسلامی ثبت کردند

حجت الاسلام خدابنده گفت: در ایامی که همه جهان درگیر ویروس عالم گیر کرونا بود پرستاران این فرشتگان نجات با ایثار و از خودگذشتگی و جهاد بی نظیر نام خود را در تاریخ ایران اسلامی ثبت کردند.

حجت الاسلام «مهدی خدابنده» در جشن میلاد حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار که به همت کانون فرهنگی هنری ام البنین (س) در مسجد علی ابن ابیطالب (ع) شهر کیان برگزار شد، اظهار داشت: در ایامی که همه جهان درگیر ویروس عالم گیر کرونا بود پرستاران این فرشتگان نجات با ایثار و از خودگذشتگی و جهاد بی نظیر نام خود را در تاریخ ایران اسلامی ثبت کردند.

 

امام جمعه شهر کیان ادامه داد: انسان اگر صادقانه و خالصانه با خدا معامله کند، خداوند هم رحمت خویش را بر او نازل کرده و در جوار محبت خویش قرار می‌دهد. در این میان پرستاران جان بر کف در روزهای انتشار ویروس کرونا، با همان روحیه جهادی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس خالصانه در پرستاری از بیماران خدمت کرده و افتخار بزرگی در تاریخ ایران اسلامی ثبت کردند.

 

وی جبهه پرستاری را تجلی ایثار و نوع دوستی در تمامی ادیان به‌ویژه دین اسلام عنوان کرد و افزود: در حرفه مقدس پرستاری شاهد فداکاری عزیزانی هستیم که تجلی همان جبهه مقاومت شهید سلیمانی بوده و با بصیرت و آگاهی در سنگر مدافعان سلامت در خدمت مردم هستند.

 

حجت الاسلام خدابنده گفت: پرستاری می‌تواند یکی از بهترین راه‌ های قرب به خداوند و کمال انسان باشد، از این رو باید به پرستاری به ‌عنوان یک وظیفه انسانی، الهی نگریست و این نگرش می‌تواند نشاط و علاقه ویژه ای را در امر پرستاری ایجاد کند چرا که پرستار با عشق ورزیدن به کار خود، بیمار را کانون توجه خود قرار می‌دهد و به او امید و آرامش افزون ‌تر می‌بخشد.  

 

امام جمعه شهر کیان ادامه داد: ارزش و اهمیت پرستاری در فرهنگ والای اسلامی به اندازهای است که حتی بر نماز در مسجد که یکی از مهمترین و عالی‌ترین عبادت‌های اسلامی است، برتری دارد.

 

وی با تصریح بر این که در ایام کرونایی، این ویروس ترس و دلهره به جان همه انداخته بود، این پرستاران و کادر درمان بودند که زینبی وار بر بالین بیماران حاضر شده و از آنان مراقبت کردند، اضافه کرد: مبارزه با کرونا نیز مانند دوران جنگ عرصه ایثارگری بود و پرستاران در این عرصه تمام توان خود را به کار گرفتند و تاریخ این عزت و ایثار را ثبت خواهد کرد.

 

کد خبر 1125559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha