نخبگان علمی خراسان جنوبی بورسیه بیمه اجتماعی می شوند

نخبگان علمی و رتبه‌های برتر کنکور کارشناسی ۱۴۰۰ خراسان جنوبی بورسیه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر می شوند.

«علیرضا اسدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار کرد: 51 هزار و 805 نفر در خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر  هستند.

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون 31 درصد جمعیت مشمول استان تحت پوشش بیمه صندوق هستند، گفت: در حال حاضر چهار هزار و 805 خانوار حقوق بگیر صندوق هستند.

 

وی  ادامه داد: در راستای حمایت از نخبگان علمی و رتبه‌های برتر کنکور کارشناسی ۱۴۰۰ که عضو خانواده صندوق هستند، این دانشجویان بورسیه و تحت حمایت مالی  قرار می گیرند.

 

اسدی تصریح کرد: همزمان با روز دانشجو و بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان‌، مبنی بر مسئولیت دستگاه‌های اجرایی در برابر نخبگان علمی و لزوم حمایت از این عزیزان با هدف تقویت توان و بنیه علمی کشور و تصمیم مدیرعامل صندوق و همچنین جلوگیری از مهاجرت روستاییان و خالی نشدن روستاها از سکنه و ایجاد انگیزه مضاعف در فرزندان خانواده‌های شریف و نجیب روستایی و عشایری عضو صندوق بنا داریم در صندوق به طور ویژه به بحث حمایت از نخبگان روستایی ورود کنیم.

 

وی با بیان اینکه عضویت پدر، مادر یا شخص دانشجو در صندوق بیمه اجتماعی از شروط اولیه بهره‌مندی از طرح بورسیه تحصیلی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر است، ادامه داد: براساس آن مشمولان می‌توانند طی دوران تحصیل خود در چهارسال مقطع کارشناسی از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

 

وی افزود: مشمولان جهت بهره‌مندی از این طرح می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق به نشانی Roostaa.ir نسبت به ثبت نام و بار گذاری مدارک لازم اقدام کنند.

 

مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر خراسان جنوبی اضافه کرد: در حال حاضر یکی از فرزندان عشایر استان که در کنکور سال گذشته  موفق به کسب رتبه برتر سه رقمی شده بود بورسیه صندوق بوده و از این حمایت مالی بهره مند شده است.

 

کد خبر 1125599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha