۵۱ هزار مسجد میزبان نمازگزاران در سراسر مراکش هستند / ساخت ۱۷۱ مسجد جدید در سال ۲۰۲۱

مراکش حدود ۵۱ هزار مسجد در شهرهای مختلف خود دارد و دولت مراکش اعلام کرده که ۱۷۲ مسجد جدید در سال ۲۰۲۱ در این کشور ساخته شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «moroccoworldnews»، دولت مراکش اعلام کرده است که 172 مسجد جدید در سال 2021 در این کشور  ساخته شده است.

بر اساس این گزارش  از مجموع تعداد  کل مساجد،157 مسجد به طور خصوصی و 15 مسجد توسط دولت مراکش با بودجه اختصاص یافته در این زمینه که 12.9 میلیون دلار است ،تامین مالی شده است.

احمد توفیق، وزیر اوقاف و امور اسلامی، هفته گذشته در اتاق شوراها این خبر را اعلام کرد و جزئیات بیشتری در مورد لایحه مالی سال 2022 در این بخش ارائه کرد.

وی در این باره گفت: مراکش حدود 51 هزار مسجد در شهرهای مختلف خود دارد و بودجه 853 میلیون دلاری را برای مدیریت و نگهداری مساجد و همچنین ساخت مساجد جدید اختصاص داده است.

وزیر اوقاف تاکید کرد که از طریق ساختن مساجد بیشتر، دولت قصد دارد مکان ها عبادی که دارای شرایط بد چه در مناطق شهری و چه در مناطق روستایی هستند را از بین ببرد.

مساجد مراکش در 16 مارس 2020 به عنوان بخشی از محدودیت‌های سختگیرانه این کشور برای پایان دادن به گسترش همه‌گیری بسته شدند. با این حال، در ژوئیه همان سال پس از کاهش موارد ابتلا به کرونا اقدامات تسهیل کننده برای باز کردن درهای مساجد انجام شد.

در سال 2020 این وزارتخانه درخواست بودجه مالی اضافی برای دوره 2020-2022 را ارائه کرد.

این وزارتخانه گفت که برای برآوردن نیازهای نوسازی به 104 میلیون دلار نیاز دارد.

در آن زمان، احمد توفیق گفت که اگر دولت از برآورده کردن خواسته‌های او امتناع کند، وزارتخانه موظف است بیشتر پروژه‌های جدید مساجد، مجتمع‌های اداری و فرهنگی و همچنین مدارس سنتی قرآنی را متوقف کند.

در سراسر جهان، تقریباً 3.6 میلیون مسجد وجود دارد که در هر مسجد تقریباً 500 نمازگزار حضور پیدا می کنند.

بر اساس گزارش مرکز تحقیقاتی پیو، تعداد مسلمانان در سراسر جهان تا سال 2050 به 2.76 میلیارد یا 29.7 درصد از جمعیت جهان خواهد رسید.

کد خبر 1125601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha