خطر کرونا شرق مازندران را تهدید کرد/۵ شهر مازندران در وضعیت زرد کرونایی

موسوی گفت: علاوه بر نور و رامسر، خطر کرونا شرق مازندران را تهدید می‌کند.

«سیدعباس موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرستان ساری، اظهار کرد: بر اساس آخرین به روزرسانی رنگ بندی کرونایی مناطق مختلف کشور در سامانه ماسک وزارت بهداشت، از ۲۰ آذر در مازندران علاوه بر نور و رامسر، شهرستان های گلوگاه، بهشهر و نکا در وضعیت زرد هستند و ۱۷ شهرستان دیگر استان در وضعیت آبی قرار دارند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران شهرهای گلوگاه، بهشهر، نکا ، نور و رامسر را در وضعیت زرد و شهرهای میاندورود ، ساری ، قائمشهر ، جویبار ، سیمرغ،  سوادکوه ، سوادکوه شمالی، بابل، آمل، بابلسر ، فریدونکنار ، محمودآباد ، نوشهر ، چالوس ، تنکابن، عباس آباد و کلاردشت در وضعیت آبی قرار گرفتند.

 

وی با اشاره به اینکه وضعیت آبی به منزله پایان کرونا نیست، حتی برای افرادی که دو نوبت واکسن دریافت کرده‌اند، بیان کرد: در صورتی که اعلام وضعیت آبی منجر به شروع دورهمی‌ها ، مهمانی و مراسم در محیط سربسته شود، بازهم احتمال افزایش آمار مبتلایان و شروع یک خیز جدید وجود دارد.

 

موسوی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۵۹ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند و ظرف همین مدت تعداد ۸۹ نفر از افراد بستری شده ، از بیمارستان ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: هم اکنون ۳۲۸ بیمار بعلت کرونا در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۹۲ نفر بعلت ابتلای قطعی کرونا بستری بوده و ۱۴۸ نفر نیز بر اساس تشخیص بالینی مشکوک به بیماری کرونا هستند.

 

موسوی تصریح کرد: از این تعداد ۷۸ نفر نیز با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

 

کد خبر 1125634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha