مستند بدون مرز از شبکه های تلویزیونی پخش می شود

مستند بدون مرز بزودی از شبکه های تلویزیونی پخش خواهد شد.


به گزارش خبرگزاری شبستان    " مستند بدون مرز" به تهیه کنندگی محمد حسن موحدی و کارگردانی علیرضا رحیم طهرانی روایتی متفاوت در خصوص مهاجران افغانستانی است.


این مستند که مراحل تولید آن به پایان رسیده تصاویر از وضعیت افغان هایی است که بخاطر بحران سیاسی پیش آمده در کشورشان به سمت مرز های کشور مان آمدند.


این سفرها رنج های زیادی برای افغان ها به همراه دارد؛ اما جهاد گران به کمک آنها می آیند جهاد گرانی که سودای زیارت حسینی و پیاده روی اربعین در ذهن خود داشته اند اما با همان شور حسینی خود را تا مرز های شرقی کشور میرسانند.


رحیم طهرانی گفت : باتوجه به  اینکه این کار نخستین تجربه کارگرانی من در بخش مستند محسوب میشود سختی های بسیاری در حین تولید سر راهم قرار گرفت اما دغدغه مندی ام باعث شده که با انگیزه بیشتری برای کارگرانی این اثر وقت بگذارم و آن را به ثمر برسانم وی در پاسخ به دلایل پرداخت به این موضوع تشریح کرد : خبرهای زیادی از افغانستان می شنیدم در همان روز ها اربعین هم در حال برگزاری بود
اما اربعین تحت تاثیر محدودیت های کرونایی قرار گرفته بود و بسیاری از زائران و موکب دارن از پیاده روی جامانده بودند، وجود گروهی در شرق کشور برای کمک و خدمات به افغان هایی که مورد ظلم و ستم قرار گرفته اند مرا به سمت کار بر روی این موضوع سوق داد.


 او ادامه داد: افراد بسیاری با دین و مسنک مشترک ایرانی ها در افغانستان وجود دارند که محدودیت های جغرافیایی و سیاسی باعث دور ماندن آنها از ما شده است، اگر بتوانیم بدون مرز با ملت های دیگر با وجود تفاوت های فرهنگی ارتباط برقرار کنیم می‌توانیم امت واحده را تشکیل دهیم.
 

کد خبر 1125672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha