۱۴۰۰  پرونده تخلف صنفی در خراسان جنوبی تشکیل شد

جرجانی گفت: بازرسی‌های صورت گرفته از ابتدای امسال تاکنون منجر به تشکیل یک هزار و ۴۰۰ فقره پرونده تخلف به ارزش ۳۲ میلیارد تومان در این استان شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «عباس جرجانی» امروز (۲۰ آذر) در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیأت وزیران و به استناد قانون تمامی وظایف و اختیارات مربوط به تنظیم بازار محصولات کشاورزی از تولید تا توزیع به سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها تفویض شده و تنظیم بازار کالاهای غیرکشاورزی نیز برعهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جلسات تخصصی تنظیم بازار هر هفته برگزار می شود، افزود: اما جلسه کارگروه به ریاست استاندار ماهانه برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به مصوبات جلسه قبل کارگروه تنظیم بازار، تصریح کرد: در این راستا برای وضعیت تنظیم بازار گوشت قرمز از خروج دام استان جلوگیری می شود.

 

جرجانی به بیان اینکه اطلاعات تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کالاها در سامانه جامع تجارت ثبت شده است، افزود: همچنین ۳۰۰ تن گوشت مرغ منجمد برای استان تأمین شده است که اگر در مهلت مقرر نهادهای حمایتی برای افراد تحت پوشش جذب نکنند برای توزیع آن در سطح بازار استان تصمیم گیری خواهد شد.

 

استفاده از ۲۴۸ نیروی بسیجی برای افزایش نظارت بر بازار

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به بهره‌گیری از ظرفیت ۲۴۸ نیروی بسیجی برای کنترل و نظارت بر بازار کالا‌های اساسی در استان اشاره کرد و گفت: نیروهای بسیجی با همکاری ماموران بازرسی سازمان جهادکشاورزی و تعزیرات حکومتی با هدف نظارت بر بازار محصولات کشاورزی و برخورد قانونمند با متخلفان فعالیت خواهند کرد.

 

وی بیان کرد: در همین راستا نیروهای بسیج برای بازرسی آموزش می ببینند تا تخصص لازم در این زمینه را داشته باشند.

 

جرجانی با اشاره به برگزاری ۱۵ جلسه کارگروه و کمیته های تخصصی تنظیم بازار استان از ابتدای امسال، تصریح کرد: این جلسات ۷۷ مصوبه داشته است که ۲۵ مورد در خصوص تأمین کالاهای اساسی، ۲۱ مورد توزیع کالا و ۳۱ مورد مربوط به نظارت و بازرسی بوده است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در ادامه افزود: از ۶ ماهه نخست سال جاری ۲ هزار و ۸۵۰ تن برنج، سه هزار و ۱۴۱ تن شکر، ۲۶ تن گوشت قرمز منجمد و پنج هزار و ۵۴۷ تن روغن خوراکی در سطح استان توزیع شده است.

 

وی از انجام ۶۲ هزار و ۸۰۰ فقره بازرسی از سطح بازار و واحدهای اقتصادی استان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد و گفت: در این راستا هزار و ۴۰۰ پرونده تخلف به ارزش ۳۲ میلیارد تومان تشکیل شده است.

 

جرجانی در پایان تعداد گزارش‌های مردمی دریافتی از طریق سامانه ۱۲۴ را در این مدت سه هزار و ۹۷۰ مورد اعلام کرد و افزود: در مجموع ۲۰۱ میلیون تومان به شاکیان تعدادی از این پرونده‌های تخلف برگشت داده شده است.

 

 

کد خبر 1125673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha