شرکت از پنج قاره در بیست و سومین جشنواره قصه گویی/ افزوده شدن بخش جستارنویسی به جشنواره قصه گویی

علی اکبرزاده از راهیابی ۸۱ قصه خارجی و ایرانی به بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی خبر داد و گفت: به زودی از سامانه فروش محصولات کانون و همچنین محصولات مورد تایید کانون رونمایی خواهد شد.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مهدی علی اکبرزاده امروز شنبه 20 آذر در نشست رسانه ای بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی که در سالن کنفرانس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد؛ گفت: از پنج قاره دنیا در بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی شرکت کننده داشتیم و جالب اینکه شرکت کنندگان بین المللی تقاضای گواهینامه حضور در این جشنواره را داشتند. این نشان می دهد که جشنواره قصه گویی کانون جای خود را در جهان باز کرده است و در دوره های بعدی شاهد حضور بیشتر افراد از کشورهای خارجی خواهیم بود.

 

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از تغییر و به روز رسانی سنجه های داوری در جشنواره قصه گویی خبر داد و افزود: این یکی از مهمترین تحولات جشنواره قصه گویی در طول سنوات خود بوده است. امسال اختتامیه بیست و سومین جشنواره قصه گویی را از 23 تا 30 آذر خواهیم داشت. آثاری که به مرحله نهایی راه یافتند، داوری می شود و آثار برگزیده انتخاب خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه 21 قصه گوی خارجی در بیست و سومین جشنواره قصه گویی به مرحله نهایی راه یافتند، عنوان کرد: این شرکت کنندگان خارجی آثار به صورت مجازی ارایه خواهند کرد. این امکان فراهم شد که قصه گویی خارجی نیازی به طی مسافت و حضور در جشنواره نداشته باشند و بتوانند از گوشه و کنار دنیا در این جشنواره حضور یابند. اتفاق خوب دیگر در این دوره از جشنواره این بود که از کل دنیا شرکت کننده داشتیم و بر این اساس انتظار می رود که مخاطبان این جشنواره نیز از کل دنیا باشند.

 

علی اکبرزاده با بیان اینکه 81 قصه ایرانی و خارجی به مرحله نهایی راه یافت، تصریح کرد: از ویژگی های بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی این است که چند بخش جدید به آن اضافه شد. قصه گویی به زبان اشاره برای نخستین بار به جشنواره قصه گویی اضافه شد. جستارنویسی هم رشته ای است که به تازگی به روند جشنواره افزوده شد. کتاب قصه های بیست و سومین جشنواره قصه گویی نیز همزمان با این اختتامیه این جشنواره منتشر می شود و از پوستر بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی در اختتامیه بیست و سومین جشنواره قصه گویی رونمایی خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: اخیرا در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان مجموعه چهل قصه را منتشر کردیم. در طول سال گذشته در بخش تولید مجموعه های کتاب فیلم را تولید کردیم یعنی قصه ها را در قالب انیمیشن ارایه کردیم. در پرتال کانون در بخش قصه ها، قصه های مختلف برای کودکان، نوجوانان و خانواده ها وجود دارد. همکاران پیشنهاد فیلم کتاب را درند که  فیلم های کودک و نوجوان تبدیل به کتاب شود که خوشبختانه چند مورد هم تولید داشتیم و در نظر داریم این حوزه را رونق دهیم.

 

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از رونمایی از سامانه ارایه و فروش محصولات کانون و محصولات مورد تایید کانون در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: ادعا نمی کنیم متولی قصه و قصه گویی در کشور هستیم. ما در زمینه جشنواره قصه گویی تاکنون 23 دوره برگزار کردیم و در این زمینه مشغول فعالیت هستیم.

 

علی اکبرزاده تصریح کرد: تبدیل قصه به کتاب در روند کاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود دارد. شورایی به عنوان شورای کتاب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داریم، این شورا متشکل از نویسندگان مبتدی و خبره است که قصه ها را بررسی می کنند که ببینند برای چاپ تایید می شود یا خیر. در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قصه های زیادی است که تبدیل به کتاب شده است.

کد خبر 1125682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha