از اول دی ماه طرح نسخه نویسی تمام الکترونیک در انزلی اجرایی می شود

حسنی پور از اجرایی شدن طرح نسخه نویسی تمام الکترونیک از اول دی ماه در بندرانزلی خبر داد و گفت: اجرای نسخه نویسی الکترونیک یک الزام قانونی است و بر این اساس پرداخت هزینه خدمات ارائه شده تنها از طریق الکترونیکی انجام خواهد شد.

«جمشید حسنی پور» امروز (شنبه، ۲۰ آذر) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی گفت: اجرای نسخه نویسی الکترونیک یک الزام قانونی است که از ابتدای دی ماه ۱۴۰۰ در انزلی اجرایی می شود و بر این اساس پرداخت هزینه خدمات ارائه شده تنها از طریق الکترونیک انجام خواهد شد و بیمه ها مکلف به اجرای آن هستند.

 

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه نسخ کاغذی از ابتدای دی ماه سال جاری همگام با سایر شهرستان های استان تولید نخواهد شد، افزود: داروخانه ها و موسسات تنها با دریافت کد رهگیری نسخه تجویزی الکترونیک مجاز به پذیرش بیمه هستند.


وی تصریح کرد: در حال حاضر تمامی پزشکان طرف قرارداد و تعدادی از پزشکان غیرطرف قرارداد تجویز نسخه بصورت الکترونیک انجام می دهند و برای همه پزشکان و دندانپزشکان غیرطرف قراردادی که مدارک لازم را ارسال کرده بودند نیز دسترسی به سامانه نسخه نویسی الکترونیک ایجاد و فایل های آموزشی ارسال شده است.


حسنی پور تاکید کرد: کارشناسان این اداره آماده اند آموزش های لازم و حضوری را به تمام پزشکان و دندانپزشکان ارائه دهند. همچنین در ماه جاری نیز با تعدادی از پزشکان غیر طرف قرارداد، قرارداد همکاری منعقد شده و آمادگی انعقاد قرارداد با تمامی پزشکان غیر طرف قرارداد را داریم.


رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان انزلی با بیان اینکه پنج صندوق بیمه‌ای در شهرستان انزلی با  ۳۰ هزار و   ۹۹۸ نفر بیمه شده داریم، خاطر نشان کرد: هفت هزار و ۳۱۴ نفر در صندوق کارکنان دولت، ۹ هزار و ۸۹۱ نفر در صندوق روستائیان، یک‌هزار و ۸۷۴ نفر در صندوق ایرانیان، ۹ هزار و ۳۵۳ نفر در صندوق بیمه همگانی(به صورت رایگان)، ۲ هزار و ۵۶۶ نفر در صندوق سایر اقشار؛ همچنین ۱۱۲  بیمار خاص از جمله هموفیلی، تالاسمی، پیوند کلیه، دیالیزی و ام.اس در این شهرستان از خدمات بیمه سلامت در ۱۱۸مطب، داروخانه و سایر موسسات طرف قرارداد استفاده می کنند.

کد خبر 1125711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha