فرهنگ‌سازی برای تزریق دُز سوم از اولویت های مقابله با نوع جدید کرونا است

استاندار خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت تزریق دُز سوم واکسن کرونا بر اساس شرایط افراد، گفت: اطلاع رسانی در خصوص مقابله با کووید ۱۹ نباید به گونه ای باشد که مردم دچار ایمنی کاذب شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «محمدرضا حسین نژاد» صبح امروز شنبه (20 آذرماه) در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به آمادگی استان برای مقابله با موج بعدی بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: مقابله با بیماری کرونا در موج های مختلف یکسان است که رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تزریق واکسن از جمله این راهکارهاست.

 

استاندار خراسان شمالی با ابراز خرسندی از جایگاه خوب استان در شاخص های مراقبت از سلامت مردم، اظهارکرد: واکسیناسیون موجب جلوگیری از بروز موج های بعدی بیماری کرونا در آینده می شود.

 

حسین نژاد در خصوص ضرورت تزریق واکسن با بیان اینکه باید این مهم در جامعه فرهنگسازی شود، افزود: مردم باید بدانند عدم تزریق واکسن موجب شیوع بیشتر بیماری و آسیب به سلامت دیگران می شود.

 

وی تأکید کرد: بر اساس مصوبات ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا با کارمندانی که تا کنون واکسن نزده اند برخورد خواهد شد.

 

دکتر «جواد پورنقی» سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هم در این نشست گفت:  خراسان شمالی در میزان پوشش واکسیناسیون در رتبه نخست کشوری قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه  آمار و ارقام نشان می دهد واکسیناسیون در کاهش ابتلا و مرگ و میر موثر بوده است، افزود:  نمودار روند شیوع بیماری کرونا در استان نزولی است اما عادی سازی منجر به افزایش شیوع بیماری خواهد شد و مردم باید همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

 

«طاهر رستمی» مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان شمالی و رئیس کمیته نظارت و ارزیابی عملکرد ستاد استانی مقابله با کرونا هم گفت: تعداد کل مراجعه کنندگان به مراکز درمان استان از اسفند ماه سال 98 تا کنون بیش از 32 هزار نفر است که متاسفانه دو هزار و 64 نفر بر اثر این بیماری فوت شده اند. 

 

وی افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون بیش از 270 هزار بازدید توسط کمیته های مسئول ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در سطح استان در خصوص رعایت دستورالعمل های بهداشتی انجام شده است.

 

 

کد خبر 1125717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha