دبیران بخش مقالات و ایثار و فداکاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر منصوب شدند

سیدعباس میرهاشمی دبیرکل چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، طی احکامی دکتر پریسا شادقزوینی و محمد حبیبی را به عنوان دبیران بخش مقالات و ایثار و فداکاری منصوب کرد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از  ستاد خبری چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر؛ سیدعباس میرهاشمی درباره انتخاب دبیر بخش مقالات گفت: همیشه در جشنواره هنرهای تجسمی فجر بخشی به نام مقالات و پژوهش­ها بوده است. در این دوره نیز این بخش را با قوت اجرا خواهیم کرد. مجموعه مقالاتی که استادان دانشگاه و پژوهشگران در حوزه هنرهای تجسمی نگاشته­اند و یا برای جشنواره می­نویسند، نگاه آکادمیک و پژوهشی جامعه دانشگاهی به مقوله هنرهای تجسمی است که در آینده می­تواند راهگشای پژوهشگران باشد. از این رو دکتر پریسا شادقزوینی  ـ نقاش و استاد دانشگاه ـ را که پیشینه خوبی در دانشگاه و پژوهش­های هنرهای تجسمی دارد برای این بخش انتخاب کردم. با دعوت از استادان و پژوهشگران و درخواست مقالات تخصصی از ایشان، قطعاً پژوهش­های مفیدی برای انتشار به دست ما خواهد رسید.

دبیرکل جشنواره هنرهای تجسمی فجر همچنین درباره انتخاب دبیر بخش جنبی ایثار و فداکاری گفت: در جشنواره این دوره، بخش ایثار فداکاری به صورت رقابتی افزوده شده است. بنا به وضعیت جامعه به لحاظ شیوع ویروس کرونا و حوادث و بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله که ناگزیر رخ می­دهد، همواره شاهد ایثار و فداکاری پزشکان و پرستاران و آتش نشانان و مددکاران و گروه­های جهادی هستیم. هنرمندان همواره نسبت به این وقایع واکنش نشان می­دهند و تصویرگر فداکاری­های این اقشار جامعه بوده­اند که نمونه­هایی از آثار آنها در جشنواره­های گذشته به فراخور نمایش داده شده است. اما با توجه به اهمیت موضوع، در این دوره از جشنواره تصمیم گرفتیم تا بخش مجزایی را به مساله ایثار و فداکاری اختصاص دهیم و بنا به آنچه در فراخوان آمده است همه هنرمندان می­توانند دو اثر از مجموعه آثار خود را برای این بخش ارسال کنند که در نهایت هیأت داوری یک اثر را به عنوان برگزیده و دو اثر را به عنوان تقدیری انتخاب خواهند کرد. و به همین منظور محمد حبیبی هنرمند نقاش و مدیر عامل انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس را به عنوان دبیر این بخش انتخاب کردم.

گفتنی است که چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از پانزدهم بهمن ماه 1400 آغاز به کار می­کند و علاقه­مندان می­توانند در وب سایت جشنواره به نشانی : fajrtajasomi.ir  و همچنین در فضای مجازی به نشانی @tajasomi اخبار و اطلاعات جشنواره را پیگیری کنند.

کد خبر 1125730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha