توانمندسازی مهم ترین اولویت  کمیته امداد باشد

امام جمعه مهران گفت: مقوله توانمندسازی مهم ترین موضوعی است که می تواند خوداتکایی نیازمندان را در پی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، حجت الاسلام« سیدعبدالله امینی» در دیدار با مدیرکل کمیته امداد ایلام، اظهار کرد: مقوله توانمندسازی مهم ترین موضوعی است که می تواند خوداتکایی نیازمندان را در پی داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه نداشتن مهارت و بازار فروش از موانع مهمی است که در مقابل توانمندسازی مددجویان قرار گرفته است، تصریح کرد: همجواری استان ایلام با کشور همسایه عراق ظرفیت بسیار خوبی را برای اشتغال و کار آزاد فراهم کرده است که مددجویان می توانند وارد این مقوله شوند.

 

امینی اضافه کرد: برگزاری دوره های آموزشی برای مددجویان جویای کار خصوصا در زمینه های امروزی و مجازی می تواند زمینه توانمندسازی آنان را فراهم کند.

 

مدیرکل کمیته امداد ایلام نیز با اشاره به اینکه توانمندسازی مهم ترین برنامه کمیته امداد برای نیازمندان در شرایط سخت افتصادی است، افزود: توانمندسازی ۶۲۰۰ مددجو که به خوداتکایی رسیده اند، در سال جاری از مهم ترین برنامه های امداد است.

 

 

«رضا طاهری» با بیان اینکه مهارت آموزی زمینه اشتغال و توانمندسازی است و تاکنون ۳۵۰۰ نفر در استان دوره های آموزش شغلی را فرا گرفته اند، گفت: در زمینه های فرهنگی، افزایش تاب آوری، آموزش،انجام مشاوره های خانواده,طرح آموزشی ۳۱۳ که همه زمینه های توانمندسازی هستند از برنامه های امداد هستند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: در زمینه تأمین مسکن نیز کمیته امداد برنامه های گوناگون را تدارک دیده که نیاز خانواده ها به حداقل برسد.

 

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۲۰ نوع خدمت توسط امداد به خانواده های نیازمند ارایه می شود که در زمینه های گوناگون،معیشتی،حمایتی،شغلی و توانمندسازی ارائه می شوند.

کد خبر 1125773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha