۱۶ پایگاه علمی و مرکز رشد در خراسان جنوبی افتتاح می شود

فرخنده با اشاره به افتتاح ۱۲ پایگاه علمی و چهار مرکز رشد به مناسبت هفته پژوهش در خراسان جنوبی، گفت: رویداد تخصصی جهادگران علم و فناوری استان با حضور مسئول بسیج علمی کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «علی فرخنده» ظهر امروز (۲۰ آذر) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: به مناسبت هفته پژوهش امسال جشنواره جهادگران علم و فناوری با حضور سردار رحیمی مسئول بسیج علمی کشور و جمعی از نخبگان، مخترعین و مبتکرین سراسر استان در بیرجند برگزار خواهد شد.

 

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، نیروی انتظامی، سپاه، دانشگاه علمی کاربردی، جهاد کشاورزی، بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش استان در برگزاری این رویداد تخصصی همکاری دارند.

 

فرخنده با اشاره به برگزاری رویداد تخصصی ایده‌شو از آبان ماه در شهرستان‌های طبس، قائن، فردوس و طبس برگزارشد، گفت: فراخوانی نیز برای جذب طرح های فناورانه در سطح استان منتشر شد که ۳۰ طرح فناورانه مورد پذیرش قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: در این رویدادها ۱۲ طرح برتر انتخاب و به مرحله استانی راه یافتند.

 

فرخنده از برپایی نمایشگاه تخصصی جهادگران علم و فناوری در استان خبر داد و تصریح کرد: در این نمایشگاه ۲۵ غرفه با همکاری مخترعین و پژوهشگران از ۲۳ آذر به مدت سه روز برای بازدید نخبگان، اساتید دانشگاه و علاقمندان دایر خواهد بود.

 

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی یادآور شد: طرح های فناورانه نیز همزمان با آغاز به کار نمایشگاه تخصصی مورد داوری قرار خواهند گرفت.

 

وی در ادامه اولویت بسیج علمی حمایت از نخبگان براساس منویات رهبر معظم انقلاب دانست و تأکید کرد: مسئولان نیاز است تا از طرح های نخبگان که مورد جلب اعتماد آنها به انقلاب و نظام می شود، حمایت کنند.

 

فرخنده با اشاره به افتتاح ۱۲ پایگاه علمی به مناسبت هفته پژوهش در خراسان جنوبی، گفت: همچنین چهار مرکز رشد نیز در شهرستان‌های قاین، فردوس، بشرویه و طبس افتتاح خواهد شد.

 


 

کد خبر 1125780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha