ورود اولین تور گردشگری به شهرستان سراوان پس از بهبود شرایط کرونا

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سراوان گفت: اولین تور گردشگری بعد از شیوع ویروس کرونا از استان تهران وارد شهرستان سراوان شد.

حمزه ندرت‌زهی امروز در گفت و گو با خبرنگار شبستان در زاهدان اظهار کرد: اولین تور گردشگری پس از ۲ سال، صبح امروز وارد شهرستان سراوان شده و از آثار تاریخی و مناطق گردشگری شهرستان سراوان بازدید کردند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سراوان افزود: این تور متشکل از ۱۶ نفر گردشگر تهرانی بوده و قرار است به مدت ۲ روز از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان بازدید کنند و بعد از آن به سمت چابهار رفته و از سایر مناطق بلوچستان در مسیر چابهار بازدید کنند.

وی ادامه داد: این گروه تاکنون از روستای جهانی کلپورگان و موزه زنده سفال، موزه‌ مردم‌شناسی، موزه تاس و کپل و بناهای تاریخی سراوان بازدید کردند.

ندرت‌زهی با اشاره به اینکه شیوع کرونا در دو سال گذشته سبب شد تا کمترین حضور گردشگران را در چند دهه گذشته در سراوان شاهد باشیم، بیان کرد: با بهبود این شرایط اولین تور وارد شهرستان سراوان شده و با توجه به اینکه این گروه برای نخستین‌بار بود به استان سیستان و بلوچستان سفر ‌می‌کردند با فرهنگ و تاریخ منطقه آشنا شده و تمایل به حضور دوباره در منطقه را نشان دادند.

حمزه ندرت‌زهی بیان کرد: حوزه تمدنی تاریخی سراوان بزرگ دارای ۴۲۰ اثر تاریخی مربوط به دوره‌های مختلف پیش از تاریخ، تاریخی و اسلامی است که همه ساله گردشگرانی از داخل و خارج کشور از این آثار
بازدید می‌کنند.

کد خبر 1125788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha