مسابقات قرآن نیروهای مسلح به میزبانی عقیدتی سیاسی ارتش برگزار می شود

سرهنگ میدانی گفت: سیزدهمین مسابقات قرآن کریم خواهران شاغل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه همسران و دومین دوره مسابقات ویژه فرزندان کارکنان نیروهای مسلح به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار می شود.

سرهنگ مهدی میدانی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد مسابقات قران نیروهای مسلح  در اواخر آذر ماه گفت: سیزدهمین مسابقات قرآن کریم خواهران شاغل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه همسران و دومین دوره مسابقات ویژه فرزندان کارکنان نیروهای مسلح به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار می شود. این مسابقات در حقیقت سه مسابقه است که در کنار یکدیگر برگزار می شود.

 

رییس اداره قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش  افزود: این سه مسابقه از تاریخ 24 آذر تا 27 آذر ماه 1400 به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در محل تالارهای مروارید دژبان کل ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود و اختتامیه این مسابقات در روز 27 آذر در سالن همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

 

سرهنگ میدانی خاطرنشان کرد: اختتامیه این مسابقات از ساعت 8 صبح در محل یاد شده برگزار می شود. این مسابقات در رشته های حفظ  3 جزء، 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء و 30 جزء قرآن کریم و قرائت تحقیق، ترتیل و اذان در بخش برادران و درک مفاهیم از جزء سی ام تفسیر نمونه آیت الله مکارم شیرازی برگزار می شود.

 

وی گفت: ما در این مسابقات حافظان سه جزء را شرکت داده ایم تا بتوانیم امیدی را در دل حافظان قرآن روشن کنیم تا انگیزه ای برای آنها و رسیدن به سطوح بالاتر و ارتقای آنها باشد تا منویات مقام معظم رهبری در تربیت 10 میلیون حافظ جامه عمل بپوشانیم.

 

سرهنگ میدانی در مورد منتخبان این مسابقات و تعداد آنها خاطرنشان کرد: منتخبین این مسابقات از منتخبین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی و وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح انتخاب می شود و 642 منتخب در رشته های یاد شده به رقابت معنوی می پردازند و پس از پایان مسابقات در سه روز در مراسم اختتامیه در روز بیست و هفتم 160 نفر مورد تقدیر قرار می گیرند.

 

وی در مورد برگزیدگان برادر و خواهر اظهار کرد: اکثر شرکت کنندگان از جامعه خواهران شاغل، همسران و فرزندان دختر هستند و بخش کمی از شرکت کنندگان از فرزندان پسر هستند و در نهایت قریب به 40 نفر از منتخبین نهایی آقایان و قریب به 120 نفر از خواهران مورد تقدیر قرار می گیرند.

 

 

 

 

کد خبر 1125799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha