مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و انجام واکسیناسیون حساس باشند

اکرمی گفت: مردم استان باید نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و انجام واکسیناسیون حساس باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «بهروز اکرمی» امروز شنبه (20 آذر) در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی در اراک، با اشاره به اهمیت واکسیناسیون و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی، گفت: هفته سوم آذرماه جاری شاهد افزایش میزان مرگ و میر ناشی از کرونا نسبت به هفته دوم آذرماه بودیم که این مهم نیازمند هوشیاری هر چه بیشتر در رعایت پروتکل های بهداشتی است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی عدم رعایت پوروتکل های بهداشتی را سبب روبرو شدن با موج جدید کرونا دانست و افزود: برای جلوگیری از موج‌های جدید کرونا، مردم باید همچنان نسبت به موازین بهداشتی و انجام واکسیناسیون حساس باشند.

 

وی با اشاره به اینکه  وضعیت موارد ابتلا به کرونا در استان مرکزی، خاطر نشان کرد: موارد ابتلا در شهرهای خمین، خنداب، زرندیه و فراهان روند افزایشی داشته که این مهم نیازمند رعایت هر چه بیشتر پروتکل های بهداشتی از سوی مردم است.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک روز پرستار و ولادت با سعادت حضرت زینب(س) بیان کرد: تقدیر از پرستاران و کادر بهداشت و درمان وظیفه همگانی است چرا که این عزیزان در راستای درمان بیماران کرونا و رسیدگی به بیماران تمام تلاش خود را بکار گرفتند و با وجود سختی ها و کمبودها یک لحظه از تلاش دست برنداشتند.

 

اکرمی همچنین به بازگشایی و فعالیت مدارس و همچنین فعالیت های اصناف اشاره کرد و بیان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در همه جا به ویژه مدارس از اهمیت ویژه برخوردار است .

 انجام بیش از ۲ هزار بازرسی از مدارس استان مرکزی

در ادامه این نشست، سید «محمد جمالیان» نیز به ارائه گزارشی از فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان در راستای مقابله با کرونا پرداخت و گفت: ۲ هزار و ۱۴۷ مورد بازرسی از مدارس استان در سال تحصیلی جاری انجام شده که ۵۸۰ مورد آن مربوط به هفته گذشته است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک با بیان اینکه بیشتر مدارس استان در بازرسی‌های صورت گرفته، وضعیت قابل قبولی دارشتند، بیان کرد:۱۴ مدرسه استان با مشکلاتی همراه بودند که تذکرهای لازم داده شده است.

 

وی همچنین در رابطه با آمار واکسناسیون در استان مرکزی نیز بیان کرد: از یک میلیون و ۲۱۹ هزار جمعیت بالای ۱۲ سال استان مرکزی، ۹۰ درصد دُز اول و ۷۷ درصد دُز دوم را تزریق کرده‌اند.

 

این مقام مسئول ادامه داد: ۹۲ درصد جمعیت سنین ۱۲ تا ۱۸ سال استان مرکزی دُز اول و ۷۲ درصد دُز دوم را دریافت کرده‌اند.

 

دکتر «علی علیمحمدی» نیز در ادامه با اشاره به اینکه در هفته دوم آذرماه ۵۳۸ مورد مثبت کرونا در استان مرکزی به ثبت رسیده است، گفت: این آمار در هفته سوم به ۴۳۵ مورد کاهش یافته است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی اراک همچنین با اشاره به اینکه شمار موارد بستری بیماران کرونا استان مرکزی از ۵۹ مورد در هفته دوم به ۴۴ مورد در هفته سوم رسیده است، ادامه داد: تعداد موارد بیماران سرپایی نیز از ۴۷۹ مورد در هفته دوم آذرماه جاری به ۳۹۱ مورد در هفته سوم کاهش یافته است.

 

وی همچنین با اشاره به تعداد موارد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در استان مرکزی، افزود: این آمار از ۱۰ مورد در هفته دوم آذرماه به ۱۶ مورد در هفته سوم آذرماه جاری افزایش داشته است.

 

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه تعداد موارد مثبت شناسایی شده این ویروس در هفته سوم آذرماه نسبت به هفته دوم ۱۹ درصد کاهش، داشته است، بیان کرد:تعداد موارد بستری شده ۲۵ درصد کاهش، تعداد موارد سرپایی ۱۸ درصد کاهش یافته اما موارد مرگ و میر ۱۹ درصد افزایش یافته است.

کد خبر 1125803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha