حرم مطهر شهدای گمنام راین افتتاح شد+ تصاویر

حرم مطهر شهدای گمنام واقع در تپه نور الشهداء با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، فرماندار، فرمانده سپاه ناحیه حضرت امیرالمومنین کرمان، مسئولین محلی، خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از راین، حرم مطهر شهدای گمنام واقع در تپه نور الشهداء شنبه(۲۰ آذر) با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، فرماندار، فرمانده سپاه ناحیه حضرت امیرالمومنین کرمان، مسئولین محلی، خانواده شهدا و جمعی از اقشار مختلف مردم افتتاح شد.

 

 

 

 

حجت الاسلام علی اکبر علیدادی سلیمانی، با اشاره به اینکه مردم راین مردمی شهید دوست و میزبان ۷۲ شهید هستند که از این تعداد ۶۵ شهید نامدار و هفت شهید گمنام است؛ افزود: پنج شهید گمنام در منطقه نی بید در حوزه استحفاظی راین و دو شهید گمنام در تپه نورالشهداء تدفین است.

 

 

 

 

امام جمعه راین با اشاره به اینکه ۹۵ درصد مراحل ساخت حرم شهدای گمنام راین طی شده؛ اظهار کرد: این مجموعه یک هزار تومانی به کسی بدهکار نیست و در حالی که کار بعدی را شروع نکرده بودیم، پول آن کامل می شد و این از برکت کار برای شهدا است.

 

 

 

 

وی ادامه داد: ۱۵۰ میلیون تومان از هزینه های انجام شده با رایزنی دکتر پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، از مجموعه مس شهید باهنر و مابقی آن را خیرین تأمین کردند.

 



 

 

 

امام جمعه راین خاطرنشان کرد: تشکر اصلی از مردم است که همه جوره پای کار بودند و ما صحنه های زیبایی از ارادت مردم به شهدا را در طول ساخت این حرم دیدیم.

 

 

 

دکتر محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس نیز با بیان اینکه شهدای گمنام اما نزد خداوند نامدار و با عزت هستند؛ اظهار کرد: کارهای فرهنگی خوبی در راین شکل گرفته است.

 

 

 

 

بر اساس گزارش شبستان؛ تپه نورالشهداء راین مدفن دو شهید گمنام ۱۵ و ۲۰ ساله عملیات های خیبر و والفجر ۸ است که در سال های ۹۲ و ۹۶ میهمان مردم ولایتمدار راین شدند.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1125805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha