گسترش فضای علمی و پژوهشی از رسالت های سپاه پاسداران است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مهرستان با تاکید بر اجرای برنامه های متنوع به مناسب هفته دانش و پژوهش در مهرستان گفت:گسترش فضای علمی و پژوهشی از رسالت های سپاه پاسداران است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، حسین نکویی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مهرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دانش و پژوهش برگزار شد، گفت: امسال برنامه های متنوعی به مناسبت هفته دانش و پژوهش در شهرستان برگزار می شود.

وی افزود: در پی صدور فرمان جهاد علمی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۹ وتاکید به  مدیریت دانش و نهضت نرم‌افزاری؛ یکی از راهبردهای اساسی تحول و تعالی سپاه برای برداشتن گام‌های اساسی در راستای تحقق منویات ایشان، گسترش فضای پژوهشی و علمی در کشور، خودکفایی علمی و نیز تبدیل شدن ایران به یکی از قطب‌های علمی در منطقه و جهان راه اندازی دانش و پژوهش در بدنه بسیج بود.

وی با بیان این‌ که دانش پژوهش نیاز اساسی جامعه است،خاطرنشان کرد:برخورداری از قدرت بالای علم و دانش لازمه توان الگوبخشی انقلابی در سطح جامعه و فراهم ساختن بستر برای پرورش استعدادها و خلاقیت‌های کارکنان و بسیجیان از اهداف دانش و پژوهش است.

وی ادامه داد:باتوجه به مأموریت،رسالت و ماهیت    بسیج و سپاه برای پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن و همچنین لزوم گفتمان‌سازی در این راستا و نیز داشتن عمق‌بخشی داخلی باید با بدنه جامعه خصوصاً بسیج ۲۰ میلیونی از همه اقشار مردمی و جوانان ارتباط داشته باشیم.

این مقام مسئول با اشاره به این‌ که در همه اقشار از مقطع دبستان تا دانشگاه به دنبال جذب و حمایت نخبگان هستیم، گفت؛یکی از راهبردهای بسیج شناسایی وحمایت از نخبگان و استعداد های علمی شهرستان برای اعزام جهت شرکت در المیپاد های استانی و کشوری است.

نکویی خاطر نشان کرد: بسیج وسپاه فقط یک مجموعه آموزش نظامی نیست بلکه فعالیت‌های علمی و پژوهشی یکی از رسالت های اصلی این نهاد انقلابی است و این آمادگی در این نهاد جهت کمک به پیشرفت علمی و حمایت وجود دارد.

 

کد خبر 1125849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha