مشکل تامین ‌آ‌ب کارخانه فولاد قاین مرتفع شود

قناعت گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه کارخانه فولاد قاین در اشتغالزایی و رونق اقتصادی خراسان جنوبی، مشکل تأمین آب آن باید مرتفع شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد قناعت» امروز (۲۳ آذر) در دیدار مدیران عامل شرکت های آب و فاضلاب و آب منطقه ای از اعضای شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان اظهار کرد: آب از موضوعات کلیدی جامعه جهانی، کشور و استان ماست زیرا علاوه بر حیات انسان، به پیشرفت و تعالی هر کشور و منطقه نیز مرتبط می باشد و امروز بسیاری از کشمکش های منطقه ای و جهانی بر سر  آب به وقوع می پیوندد.

 

استاندار خراسان جنوبی افزود: برخی از استان ها در کشور، درگیری بیشتری با موضوع کم آبی دارند و  خراسان جنوبی نیز با توجه به خشکسالی های متمادی سال های گذشته، با مشکل کم آبی جدی مواجه است که البته این موضوع، با تدبیر و همدلی، قابل  کنترل و مدیریت می باشد. 

 

وی متذکر شد: از هم اکنون باید با بهره گیری از تجربیات ارزشمند سال های گذشته، جهت آبرسانی سیار به روستاها در ماه های گرم سال، برنامه ریزی های لازم صورت پذیرد.

 

قناعت اظهار داشت: درخصوص افت فشار آب برخی از مناطق استان در فصول گرم سال نیز باید تدابیر لازم اندیشیده شود. 

 

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت و جایگاه کارخانه فولاد قاین در اشتغالزایی و رونق اقتصادی استان، مشکل تأمین آب آن باید مرتفع شود.

 

استاندار تأکید کرد: همه جغرافیای زرخیز استان را یکسان و یکپارچه می بینم و به دنبال توسعه همه جانبه خراسان جنوبی هستم و در رفع مشکلات هم نگاهی یکپارچه وجود دارد. 

 

قناعت ادامه داد: باتوجه به این که برخی از ویلاها و ساختمان های مجلل، مصرف آب بالایی دارند، لازم است در این زمینه هم تمهیدات لازم اندیشیده شود. 

 

وی افزود: در فروش انشعاب آب به افرادی که از بضاعت مالی کمتری برخوردارند، توجه شود. 

 

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: هوشمند سازی در ۹۰ درصد چاه های آب کشاورزی استان انجام گرفته و لازم است برنامه ریزی منظم در خصوص هوشمند سازی ده درصد باقیمانده چاه های کشاورزی صورت گیرد.

 

قناعت بر حضور جدی و فعال، مدیران در سفرهای شهرستانی تأکید کرد. 

 

به گفته وی؛ بر اساس سند سازگاری با کم آبی، با برنامه ریزی دقیق، جذب حداکثری منابع ملی، انجام کار جهادی و توجه به فرهنگ سازی در زمینه مدیریت مصرف آب اقدام شود.

کد خبر 1125886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha