اخلاق و رفتار پرستاران با بیماران زینب گونه باشد

حجت‌الاسلام روحانی حل مشکلات پرستاران توسط دولت انقلابی و جهادی را مورد تاکید قرار داد و گفت: اخلاق و رفتار پرستاران با بیماران و حتی همراه بیماران باید زینب گونه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» شامگاه شنبه(20 آذر) در جمع پرستاران بیمارستان شهید انصاری رودسر که به مناسبت روز پرستار و با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستانی برگزار شد اظهار داشت: پرستاران با پیمودن راه آن پرستار عالم، حماسه‌ها خلق کردند.
 
امام جمعه شهرستان رودسر حضور و فداکاری پرستاران در بیمارستان‌های صحرایی در جبهه‌های دوران هشت سال دفاع مقدس را  مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: ما 15 پرستار خانم گیلانی را در این صحنه‌ها از دست دادیم که در همینجا یاد و نامشان را گرامی می‌داریم.

روحانی با بیان اینکه پزشکان و پرستاران در همه عرصه‌ها و بلایای طبیعی خدمت‌رسان مردم هستند تصریح کرد: تجلیل از مقام پرستاران حتی در بین کشورهای اروپایی که همواره داعیه‌دار پاسداشت انسانیت انسان‌ها هستند، دیده نمی‌شود و این موضوع تنها مختص به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی فرمایش امام صادق(ع) مبنی بر اینکه پرستاری از بیمار در نزد خدا بهتر از زیارت قبر پیغمبر(ص) است را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: این امر، مقام رفیع پرستاران را نشان می‌دهد فلذا پرستاران عزیز ما باید خیلی قدر خود را بدانند زیرا همه ما خصوصا پرستاران سر سفره حضرت زینب(س) ارتزاق می‌کنیم و باید روحیات، دینداری، عفاف، حجاب و همه چیزمان به تأسی از آن حضرت باشد.

امام جمعه شهرستان رودسر اینکه اخلاق و رفتار پرستاران با بیماران و حتی همراه بیماران باید زینب گونه باشد را متذکر شد و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند پرستاران فرشته رحمت هستند بنابراین از مسئولان می‌خواهیم نه فقط در روز گرامیداشت روز پرستار، بلکه در همه سال به فکر حل مشکلات پرستاران باشند و این بزرگ‌ترین تجلیل از آن‌هاست.

روحانی با تاکید بر اینکه پرستاران با دغدغه‌ها و گرفتاری‌های متعددی مواجه هستند خاطرنشان کرد: هر سه قوا به فکر رفع این دغدغه‌ها هستند که البته به یک تلاش مضاعف نیازمند است از طرفی انتظار داریم در دولت انقلابی‌، جهادی و حزب‌اللهی‌مان مشکلات جامعه پزشکی و پرستاری در مدت کوتاهی حل شود.


به گزارش خبرگزاری شبستان، در این مراسم از تعدادی از پرستاران بیمارستان شهید انصاری رودسر توسط امام جمعه شهرستان رودسر و فرماندار شهرستان تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 1125901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha