کاهش ۲۵۲۴۹ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۵۲۴۹ واحدی معادل ۱.۹۱ درصدی به یک میلیون و ۲۹۵ هزار و ۵۲۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۲۶۷ واحدی به ۱۸ هزار و ۶۶۳ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (دوشنه 22 آذر) سومین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 1806 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 318 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۵۲۴۹ واحدی معادل ۱.۹۱ درصدی به یک میلیون و ۲۹۵ هزار و ۵۲۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۲۶۷ واحدی به ۱۸ هزار و ۶۶۳ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۶۲۵۹ واحدی معادل ۱.۹۱ درصد به رقم ۳۲۱ هزار و ۱۹۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۶۴۱۹ واحدی، عدد ۳۴۹ هزار و ۱۹۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۴۰۳۸ واحدی به رقم ۲۱۹ هزار و ۶۴۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۱۳۵۵ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۵۴ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۲۲۴۵ واحد کاهش به رقم ۹۷۱ هزار و ۱۹۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۹۰۷۱ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۴۰ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای شفن، فولاد، شستا، خودرو، کگل و خساپا به ترتیب با 379، 366، 283، 226، 224 و 190 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای خودرو - ايران‌ خودرو، بركت - گروه دارويي بركت، خپارس - پارس‌ خودرو، خساپا – سايپا، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، فولاد - فولاد مباركه اصفهان و كالا - بورس كالاي ايران در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، کگل، فملی، شستا، پارس و پارسان با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی برکت، کالا و شاملا، بیش‌ترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کسرام(پارس‌ سرام‌) با ۴.۹۲ درصد رشد و پس از آن، نمادهای شاملا، شپاکسا، سبجنو و کاذر بود. همچنین نماد معاملاتی خکمک(کمک‌فنرایندامین‌ ) با ۴.۹۷ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای آپ، شفن، خمحور و کترام قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۸۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۹۵ هزار و ۹۸۶ نوبت معامله و به ارزش ۳۰ هزار و ۲۰۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

یادآور می شود: روز گذشته (یکشنبه 21 آذر) شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۳۷۳۰ واحدی معادل ۱.۷۷ درصدی به یک میلیون و ۳۲۰ هزار و ۷۱۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۹۰ واحدی به ۱۸ هزار و ۹۳۰ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۵۸۸۴ واحدی معادل ۱.۷۷ درصد به رقم ۳۲۷ هزار و ۴۶۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۵۸۸۲ واحدی، عدد ۳۵۵ هزار و ۶۱۲ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۳۷۰۱ واحدی به رقم ۲۲۳ هزار و ۷۶۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۴۰۳۸ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۸۵ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۰۶۷۶ واحد کاهش به رقم ۹۹۳ هزار و ۳۹۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۷۴۴۰ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۷۹ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش، در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، فارس، فولاد، شستا، پارسان و کگل با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی غکورش، پرداخت  و وخاور، بیش‌ترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد وآذر(سرمایه‌گذاری‌توسعه‌آذربایجان‌) با ۴.۹۴ درصد رشد و پس از آن، نمادهای پرداخت، مداران، کگاز و سبجنو بود. همچنین نماد معاملاتی کالا(بورس کالای ایران) با ۴.۹۸ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای شکربن، درازک، خمحرکه  و خودرو قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۴۳۱ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۷۳ هزار و ۱۷۱ نوبت معامله و به ارزش ۲۳ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

کد خبر 1125906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha