همت کانون فرهنگی هنری مسجد در ایجاد کسب و کار

بشیری فعالیت های کانون فرهنگی هنری عاشورا را برنامه محور خواند، افزود: کار آفرینی و حمایت از کسب و کار از برنامه های محوری این کانون فرهنگی هنری مسجد است.

«حمید بشیری گودرزی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: کانون فرهنگی هنری عاشورا مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) شهرستان بروجرد محور فعالیت های فرهنگی وهنری در روستای هستند.

 

وی بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مساجد در ماه های نخست فعالیت های فرهنگی وهنری کانون فرهنگی هنری مسجد در عرصه مجازی هم مورد توجه قرار گرفت و فعالان کانون فرهنگی هنری عاشورا شهرستان بروجرد عملکرد خوبی در عرصه مجازی دارند.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری عاشورا شهرستان بروجرد ادامه داد: رویکرد محوری فعالیت های کانون فرهنگی هنری مسجد در راستای احیای فعالیت های مسجدمحور، جذب اقشار مختلف مردم بویژه جوانان و نوجوانان به مساجد، تقویت برنامه های فرهنگی وهنری در راستای ترویج ونهادینه سازی فرهنگ دینی و فرهنگ عمومی جامعه و شناسایی و پرورش استعدادهای جوانان ونوجوانان است.

 

وی ادامه داد: علاوه بر فعالیت های فرهنگی هنری، کانون فرهنگی هنری مسجد در موضوع های اجتماعی چون توانمند سازی محله محور، مقابله با آسیب های اجتماعی و همچنین ایجاد و حمایت از کسب و کار فعالیت می کند.

 

بشیری گودرزی ادامه داد: در این راستا هر ساله در قالب دوره های آموزشی با مشارکت مراکز فنی و حرفه ای در راستای توانمند سازی اعضای کانون و باهدف ایجاد کسب و کار برای اعضای کانون پی گیری می شود.

 

وی ادامه داد: همچنین با جذب مشارکت خیرین و افراد توانمند از کسب و کار های اعضای کانون بویژه افراد نیازمند حمایت می شود.

 

بشیری گودرزی ابراز کرد: همچنین از ابتدای شیوع ویروس کرونا بانک اطلاعاتی از افراد نیازمند تهیه و با مشارکت خیران از این افراد حمایت می شود.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری عاشورا شهرستان بروجرد با اشاره به تشکیل گروه جهادی از از بین اعضای کانون فرهنگی هنری مسجد، افزود: گروه جهادی مسجد برنامه های عمرانی  روستا را برای خدمت به مردم و محرومیت زدایی پیگیری می کند.

 

وی با اشاره به فعالیت های  این کانون در حوزه کتاب و کتابخوانی، ادامه داد: ترویج فرهنگ مطالعه میان مردم از مهم ترین کارکردهای مساجد است که در صدر برنامه های کانون فرهنگی هنری عاشورا قرار دارد.

 

بشیری همچنین با اشاره به برنامه های دینی و قرآنی این کانون فرهنگی هنری مسجد، افزود: هر سال در ایام اعیاد و مناسبت های مذهبی جلسات روشنگری و بصیرت افزایی برگزار و مسابقات کتابخوانی از محتوای همین جلسات برگزار می شود.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری عاشورا شهرستان بروجرد، اظهار کرد: برای رونق فعالیت های کانون فرهنگی هنری مسجد به دنبال جذب مشارکت خیرین هستیم و در این راستا موفقیت های خوبی حاصل شده است.

 

وی با اشاره به اینکه کانون فرهنگی هنری عاشورا طی سال 92 راه اندازی شده است، افزود: هم اکنون بیش از568 نفر در این کانون فرهنگی هنری مسجد عضویت دارند.

 

بشیری با بیان اینکه در کانون فرهنگی هنری مسجد تلاش می شود فضای مناسبی برای فعالیت نسل جوان و نوجوانان فراهم شود، خاطرنشان کرد:  تلاش می شود برنامه های کانون براساس نیازسنجی به عمل آمده از مردم روستا و همچنین علایق دانش آموزان صورت گیرد.

 

بشیری گودرزی ادامه داد: برنامه‌های زیارتی، اردویی، ورزشی، تفریحی و مشارکت از جمله فعالیت هایی این کانون فرهنگی هنری مسجد که از زمان شیوع بیماری کرونا  بخشی از این برنامه ها کمتر برگزار شده و بخشی دیگر با رعایت دستور العمل های بهداشتی و با  حضور اعضای گروه های آموزشی کانون فرهنگی هنری برگزار می شود.

 

گفتنی است، روستای برده سره مکانی شهرستان بروجرد دارای حدود 900 نفر جمعیت است که بالغ بر نیمی از جمعیت این روستا در کانون فرهنگی هنری عاشورا عضویت دارند.

کانون فرهنگی هنری عاشورا شهرستان بروجرد، از کانون های فرهنگی هنری فعال است لرستان و تا کنون از 10 کانون برتر استان لرستان در ثبت فعالیت های کانون فرهنگی هنری مسجد در رویداد ملی فهمای 1400 است.

کد خبر 1126049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha