استفاده از مازوت منجر به آلودگی هوا شده و معضل جدی به وجود آورده است

موحدیان گفت:عدم استفاده از مازوت پشتوانه پژوهشی عظیمی دارد ولی همچنان در نیروگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و منجر به آلودگی هوا شده و معضل جدی به وجود آورده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حسن موحدیان» امروز (۲۱ آذر) در شانزدهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد با گرامیداشت روز پژوهش، با بیان اینکه پژوهش، موضوعی مبتنی بر تفکر، تعقل و تدبر بوده که پس از طی این مراحل، اقدامات وارد فاز عملی و اجرایی می‌شود، گفت: امروز مسائل، رنگ‌وبوی پیچیده‌تری به خود گرفته و لذا پژوهش‌ها باید عمیق‌تر صورت گیرد، امیدواریم در دوره شورای ششم، هیچ اقدامی را بدون پشتوانه پژوهشی انجام ندهیم تا مانع از هدررفت منابع مردم و حیف و میل اعتبارات و بودجه‌ها شد.

 

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه در طول تاریخ، حوادث بسیاری رخ داده و عالمان بزرگی زیسته‌اند ولی امروز نامی از آنها نیست و یادی از آنها نمی‌شود، اظهارکرد: از سوی دیگر، برخی از حوادث و شخصیت‌ها هستند که نه تنها در تاریخ، بلکه در جامعه و حاکمیت حضور عینی و همیشگی دارند و یاد آنها جاودانه است، از جمله این رویدادها می‌توان به واقعه عاشورا و ذکر مصیبت امام‌حسین(ع) اشاره داشت؛ اتفاقی عظیم که هرروز تازه‌تر شده و هیچگاه در تاریخ گم نمی‌شود.

 

موحدیان در بحث شخصیت‌ها هم، حضرت امام‌خمینی(ره) را از جمله چهره‌هایی دانست که با گذشت زمان، ابعاد و سیره فکری ایشان در دنیا طرفداران بیشتری پیدا می‌ کند چراکه مبتنی بر فطرت انسان‌ها است و گفت: شهید بهشتی هم دیگر شخصیتی است که علیرغم گذشت سال‌ها از زمان شهادت، با مرور مطالب ایشان، می‌توان به عمق و فهم بزرگ آن چهره والامقام نسبت به مسائل تاریخی و جامعه پی برد.

 

وی تصریح کرد: آیت‌الله دستغیب، شخصیت گرانقدر دیگری است که همیشه در تاریخ جاودانه است؛ به برکت نفس گرم آیت‌الله دستغیب بود که پرچم اسلام در زمان طاغوت، در شیراز علم شد، آیت‌الله دستغیب افراد زیادی را تربیت و راهی جبهه‌های جنگ و نبرد ایران و عراق کرد؛ یاد و خاطره ایشان را گرامی می‌داریم.

 

رئیس شورای شهر مشهد گفت: در حوزه حمل و نقل هم کارهای پژوهشی بسیاری انجام شده ولی در اجرا مشکل داریم؛ عدم استفاده از مازوت پشتوانه پژوهشی عظیمی دارد ولی همچنان در نیروگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و منجر به آلودگی هوا شده و معضل جدی بوجود آورده است.

 

موحدیان به سالروز شهادت آیت‌الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره و اظهارکرد: اگر به دنبال پیشرفت هستیم، مسائل معنوی، اقتصادی، اجتماعی و فنی باید دست به دست هم بدهند و در کنار یکدیگر باشند.

 

وی با بیان اینکه حوزه بدون دانشگاه و دانشگاه بدون حوزه موفقیتی کسب نخواهد کرد، گفت: براساس همین اهمیت بود که حضرت امام(ره) در اوایل انقلاب موضوع همبستگی بین روحانیت و دانشجو را مطرح و به آن تاکید کردند.

کد خبر 1126058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha