۱۰۰ درصد دانش آموزان قزوینی دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند

اصغری گفت: ۱۰۰ درصد دانش آموزان استان قزوین دز اول و ۷۵ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «حسنعلی اصغری» در جلسه ستاد مقابله با کرونا که امروز (یکشنبه ۲۱ آذر) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: در بحث واکسیناسیون۱۰۰ درصد دانش آموزان استان قزوین دز اول و ۷۵ درصد دز دوم واکسن را دریافت کرده اند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: در بحث تهویه، ۱۰ هزار کلاس درس در استان قزوین داریم که تأمین هزینه برای تهویه این کلاس ها بالاست، این موضوع که این هزینه از طریق خیران تأمین شود نیاز به فرهنگ سازی دارد زیرا خیران بیشتر تمایل دارند در مدرسه سازی مشارکت کنند.

 

وی عنوان کرد: البته ما بحث مدرسه یاری را راه اندازی کردیم و نهادینه کردن این موضوع برای دریافت کمک خیران کار سختی است و با توجه به محدودیت منابع مالی امکان تأمین منابع به صورت دولتی برای تهویه مدارس ممکن نیست.

 

اصغری در خصوص برگزاری امتحانات دانش آموزان در دی ماه به صورت حضوری اظهار کرد: در دی ماه برگزاری امتحانات دانش آموزان را داریم و نظارت کنید تا پروتکل های بهداشتی با نهایت دقت رعایت شود.

 

وی تصریح کرد: ما مجبور هستیم آزمون ها را حضوری برگزار کنیم، سال گذشته بررسی آزمون ها و نتایج نشان داد نمرات دانش آموزان واقعی نیست و برای اینکه نمره واقعی دانش آموزان ثبت شود و از کاهش کیفیت آموزش ها جلوگیری شود بنا داریم آزمون ها را به صورت حضوری برگزار کنیم و وظیفه خود می دانیم پروتکل ها را رعایت کنیم.

 

در ادامه مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین اظهار کرد: قزوین جزو شهرهای پایلوت برای اجرای مدیریت هوشمند کرونا بود که این طرح بعد از چند ماه به صورت ملی ابلاغ شده و از امروز موضوع در سطح کشور عملیاتی شد.

 

«سید جمال حسینی» افزود: تیم بازرسی ما در سطح ادارات حضور یافتند و موضوع را جدی بررسی می کنند و این طرح در چهار گام طراحی شده که گام نخست رصد و الزام به رعایت پروتکل ها از سوی پرسنل دستگاه ها است و پرسنل باید کارت واکسن همراه داشته باشند.

 

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین تأکید کرد: پرسنلی که واکسیناسیون نشده باشند باید هر ۱۵ روز یکبار تست پی سی آر بدهند.

 

وی خاطر نشان کرد: در بحث دانش آموزی هم با توجه به اینکه حساسیت بالاست، در حال حاضر بازرسی از مدارس در حال انجام است و و در بحث رعایت فاصله اجتماعی که باید از سوی دانش آموزان رعایت شود این امر خیلی رعایت نمی شود و باید در این خصوص فرهنگ سازی شود.

 

حسینی یادآور شد: دستگاه ها در اجرای طرح مدیریت هوشمند همکاری کنند و ما بازدیدهای روزانه  داریم و ان شاالله دستگاه های اجرایی این طرح را جدی بگیرند تا این طرح را با موفقیت اجرایی شود.

 

کد خبر 1126103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha