محدودیتی برای برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری وجود ندارد

حبیبی گفت: در خصوص اجرای برنامه های فرهنگی و هنری، برای همه فعالیت ها امکان ادامه هست ولی به شرط اینکه بحث واکسیناسیون، فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «منوچهر حبیبی» در جلسه ستاد  پیشگیری و مقابله با کرونا که امروز (یکشنبه ۲۱ آذر) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: در خصوص میزان واکسیناسیون استان قزوین شرایط خوبی را دارد و پیگیری هایی که صورت گرفته عدد قابل قبولی را نشان می دهد به طوری که نزدیک ۹۰ درصد جمعیت ما دز اول واکسن را تزریق کرده اند.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین ادامه داد: بخش شال و رامند در بوئین زهرا به نسبت سایر بخش ها واکسیناسیون کمتری دارند که از فرماندار بوئین زهرا می خواهیم این مهم را در دستور کار قرار دهند.

 

وی اضافه کرد: در بحث مدارس برای همه ما موضوع بازگشایی مدارس حائز اهمیت است و در نظرسنجی ها بیش از ۷۰ درصد والدین درخواست بازگشایی مدارس را داشتند ولی در این موضوع باید شرایطی لحاظ شود و باید به ظرفیت کلاس ها توجه کرد زیرا با ظرفیت ۱۰۰ درصد نمی توانیم کلاس ها را برگزار کنیم و مدیران مدارس باید به این مهم توجه داشته باشند.

 

حبیبی گفت: نکته مهم دیگر در بحث تهویه کلاس های درس است که رقم ۳ میلیارد تومان برای ۱۰ هزار کلاس درس و سلامت دانش آموزان عدد بالایی نیست بنابراین لازم است تلاش شود که این موضوع از طریق دولت و کمک خیران تأمین شود.

 

وی تأکید کرد: تهویه هوا در کلاس های درس نه فقط برای شرایط کرونا بلکه در شرایط عادی هم نیاز است.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در ادامه با اشاره به اجرای طرح هوشمند مدیریت کرونا اظهار کرد: این طرح ابلاغ و از امروز جاری و ساری شده و داشتن کارت تزریق واکسن یا تست پی سی آر برای حضور کارمندان در محل کار الزامی است و این امر باید نهادینه شود و از مدیران دستگاه ها می خواهیم این امر را مدیریت و نظارت کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: در خصوص سکوی هوشمند مدیریت کرونا اصناف جایگاه ویژه ای دارد باید کیو آر کد دریافت کنند.

 

حبیبی یادآور شد: در خصوص برنامه های فرهنگی و هنری، برای همه فعالیت ها امکان ادامه هست ولی به شرط اینکه بحث واکسیناسیون را رعایت کنند و دیگر اینکه فاصله گذاری اجتماعی و برگزاری برنامه در فضای باز مورد توجه قرار گیرد و در صورت برگزاری برنامه در سالن داشتن تهویه مناسب ضروری است.

 

کد خبر 1126128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha