نشست کتابخوان ویژه دانشجویان بسیجی در رشت برگزار شد

نشست کتابخوان ویژه دانشجویان بسیجی با همت اداره کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، نشست کتابخوان ویژه دانشجویان بسیجی گیلانی امروز (یک‌شنبه، 21 آذر) به همت اداره کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان و در راستای تحقق امر نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در قشرهای مختلف جامعه در سالن اجتماعات سازمان بسیج دانشجویی رشت برگزار شد.
 
جعفری جانشین سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان در این نشست ضمن تشکر از نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان برای برگزاری این جلسه فرهنگی عنوان کرد: شعار و محوریت کار تشکل بسیج دانشجویی پیگیری، دنبال کردن و مطالبه گری منویات مقام معظم رهبری است.
 
وی با بیان اینکه یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری در حوزه کتاب و کتابخوانی است تصریح کرد: متاسفانه ما در این زمینه توجه و دقت کمتری داشتیم و لازم است در مسیر نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی بیشتر تلاش کنیم. 
 
جعفری با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری در دیدارهایشان با دانشجویان در مورد کتابخوانی سفارشات زیادی داشتند افزود: گله مقام معظم رهبری از قشر دانشجو به خاطر فاصله گرفتن از کتابخوانی، دغدغه ای است که بارها تکرار شده است.  
 
جانشین سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان عمل به منویات مقام معظم رهبری در بحث کتابخوانی با برگزاری جلساتی نظیر خوانش کتاب را مورد تاکید قرار داد و گفت: تشکل بسیج دانشجویی هم قصد دارد گام های موثرتری را در این راستا و در جهت اهداف خود بردارد.
 
جعفری واژه نهضت کتابخوانی را از منظر مقام معظم رهبری واژه ای بسیار کلیدی و حساس ذکر کرد و اظهار داشت: نهضت در حوزه کتابخوانی طبیعتاً نیاز به تشکیلات منسجمی دارد که بتوان از مسیر آن اتفاقات خوبی را برای جامعه رقم زد. 
 
وی راه اندازی نهضت کتابخوانی در فضای کتابخانه ها را خواستار شد و با تاکید بر اینکه مجموعه دانشجویی با این اقدام متحول می‌شود اضافه کرد: مقام معظم رهبری در مورد اهمیت کتاب و کتابخوانی سخنان ارزشمندی دارند و دانشجویان ما باید این فرمایشات را مرور کنند.
 
جانشین سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان ضمن گرامیداشت مناسبت هایی که در این ماه وجود دارد عنوان کرد: امیدواریم جلسه کتابخوانی امروز موجب شود تا دانشجویان ما برای ایجاد نهضت کتابخوانی ترتیب بشوند و بر مبنای اهداف آن حرکت کنند.
 
به گزارش خبرگزاری شبستان، در این کتابخوان دانشجویی سارگل حق پرست با معرفی کتاب «ارمیا» اثر رضا امیرخانی، علی نورعلیزاده با معرفی کتاب«پس از بیست سال» اثر سلمان کدیور، نیلوفر گلزاری با معرفی کتاب « سه دقیقه در قیامت» نوشته گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی، علی عباسپور با معرفی کتاب «بیست گفتار» نوشته شهید مرتضی مطهری، علی گلشن با معرفی کتاب «ازدواج(تاسیس)» اثر دکتر حبشی و محمد حسین همت نیز با معرفی کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» اثر سخنرانی حضرت آقا به خوانش کتاب پرداختند.
 
 
 
کد خبر 1126130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha