حوزه های علمیه در تربیت نسل آینده بسیار تاثیرگذارند

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران گفت: حوزه های علمیه در تربیت نسل آینده بسیار تاثیرگذارند، افرادی که وارد حوزه می شوند، باید در مسایل علمی و تربیتی رشد کنند تابتوانند نسل آینده را تربیت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین حسینعلی تهرانی، معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران، با هیات همراه در چهارمین روز سفر به استان سیستان و بلوچستان، در جمع طلاب و اساتید و کادر مدارس علمیه خواهران زاهدان، نهبندان و سراوان حاضر شد و در سخنانی ضمن اینکه هدف سفرهای استانی را، بررسی مسائل مدارس علمیه خواهران، ظرفیت سنجی هر استان، شنیدن نظرات و پیشنهادات و تبیین برنامه های معاونت آموزش ذکر کرد، در ادامه گفت: بنده علاقمند به حضور در تک تک مدارس بودم تا به صورت جداگانه مسایل و مشکلات مدارس استان را بررسی کنم؛ اما به دلیل کمبود فرصت و مساحت زیاد استان، تدبیر به این صورت در نظر گرفته شد که این جلسات در سه منطقه سیستان، مرکز استان، و بلوچستان با حضور طلاب و اساتید مدارس آن منطقه برگزار گردد.

وی تصریح کرد: اهدافی که ما در این سفر دنبال آن هستیم، شامل بررسی وضعیت هر مدرسه و ضعف های احتمالی آن، ظرفیت سنجی هر استان از نظر راه اندازی مقاطع سطح سه و چهار و رشته های تحصیلی مورد نیاز، شنیدن نظرات و پیشنهادات برای بهتر شدن وضعیت آموزشی و تربیتی طلاب مدارس علمیه خواهران است. ممکن است در جمع طلاب، افرادی با خلاقیت و ایده های نو باشد که ما را در برنامه ریزی ها کمک کنند، از نظرات آنها استفاده کنیم و ثمرات این طرح ها و ایده های آنان به تمام حوزه ها علمیه برسد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینعلی تهرانی، هدف دیگر سفرهای استانی را تبیین برنامه ها و کارهای در دست اقدام معاونت آموزش و رفع ایرادات آن بیان کرد و گفت: خواهران طلبه بدانند که مرکز مدیریت نسبت به مشکلات آنها دغدغه دارد. با توجه به اینکه هر استانی اقتضائات خاص خود را دارد، هدف ما رفع مشکلات آنان را در این سفرهاست. 

وی نقش حوزه های علمیه  را در سراسر کشور مهم و فوق العاده دانست و یادآور شد: حوزه های علمیه در تربیت نسل آینده بسیار تاثیرگذارند، افرادی که وارد حوزه می شوند، باید خوب آموزش ببینند و در مسایل علمی و تربیتی رشد کنند تابتوانند نسل آینده را تربیت کنند. نیاز به بانوان تحصیل کرده و آماده به کار در کل کشور و در مراکز مختلف بالاخص آموزش و پرورش وجود دارد. استان سیستان و بلوچستان بانوان دغدغه مند و مستعد خوبی دارد، لذا انتظار می رود برنامه های صحیحی در نظرگرفته شود و حواسمان باشد که کیفیت کار و تحصیل برای ما حرف اول را می زند.

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران، خاطرنشان کرد: انتظار می رود طلبه ای که شش یا هفت سال درس خوانده، به حد استوایی رسیده باشد که مسایل برای خودش حل شده باشد تا بتواند برای دیگران نیز حل کند و در مسایل اخلاقی، تربیتی، مهارتی، مدیریتی، پژوهشی و ... توانمند شده  و یک طلبه معتقد، متعبد، اندیشمند، توانمند، بصیر، انقلابی و تاثیر گذار شده باشد. ما باید در برنامه ریزی ها و اجرا به اینها توجه کنیم.

گفتنی است در این جلسه نمایندگان مدارس علمیه خواهران زاهدان، شامل مدارس فاطمه معصومه(س)، نرجس(س)، موسسه آموزش عالی نرجس، و همچنین نمایندگان مدارس علمیه فاطمیه(س) شهرستان نهبندان و مدرسه علمیه زینبیه(س) شهرستان سراوان مسایل و مشکلات آموزشی مدارس را مطرح کردند و معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران و خانم افشاری و آقای قاسمیان و خانم رنجبر مسایل و مشکلات مطرح شده را بررسی و پاسخ دادند.

شایان ذکر است نشست های جداگانه دیگری نیز با مدیران و اساتید مدارس این شهرستان ها تشکیل گردید که در این نشست ها نیز مسایل و مشکلات مدارس مطرح و  بررسی شد.

حجت الاسلام و المسلمین عرب خالص، مدیر حوزه علمیه خواهران سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه، ضمن خوش آمدگویی به معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران و هیئت همراه، خلاصه ای از وضعیت و مشکلات آموزشی استان را مطرح کرد.

 

کد خبر 1126186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha