پایانه مرزی صادرات محصولات کشاورزی در کردستان راه‌اندازی می‌شود

مدیر سازمان تعاون روستائی کردستان گفت: پایانه مرزی صادرات محصولات کشاورزی کردستان در شهرستان مریوان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، پیمان اسکندری مدیر سازمان تعاون روستائی کردستان در دهمین نشست قرارگاه امنیت غذایی استان اظهار کرد: بر اساس اعلام نیاز استان و ظرفیت صادرات محصولات کشاورزی بر آن شدیم تا اولین پایانه تخصصی صادراتی محصولات کشاورزی در مریوان را راه‌اندازی نماییم.

 

 

وی افزود: جهاد کشاورزی، تعاون روستائی، بانک‌های عامل و حتی استانداری استان ضمن همکاری و تعامل، دوشا دوش هم تلاش خواهند کرد تا این پایانه با تمام تجهیزات مورد نیاز راه‌اندازی و آرزوی دیرینه استان مبنی بر داشتن یک پایانه مجهز، خصوصا در زمینه عرضه محصولات کشاورزی تحقق یابد.

 

 

مدیر سازمان تعاون روستائی کردستان بیان کرد: قطعا تحقق این مهم تحول عظیمی در بخش کشاورزی به وجود می‌آورد که به موجب آن محصولات ایرانی، رقابت‌پذیری بیشتری در بازارهای بین‌المللی خواهند داشت.

 

 

وی با تأکید بر الزامات راه‌اندازی بازارچه مرزی در شهرستان  مریوان، اضافه کرد: این بازارچه تقریباً وارد فاز تاسیس شده  و باید برای فعالیت و رونق آن همه مسئولان استان با جدیت تلاش نمایند.

 

 

اسکندری در ادامه بر ضرورت توجه به کیفیت محصولات تولیدی برای صادرات تأکید کرد و گفت: کردستان در حوزه صادرات کالاهای غیرنفتی ظرفیت‌های خوبی دارد چرا که سال گذشته بالغ بر یک میلیون تن صادرات محصولات کشاورزی از طریق دو مبانی خروجی باشماق و سیران بند داشته‌ایم که این مهم می‌طلبد تا توان حداکثری خود را برای تاسیس هر چه زودتر این پایانه بکار گیریم.

 

 

مدیر سازمان تعاون روستائی افزود: طراحی پایانه و تجهیزات آن به گونه‌ای است که تمامی مراحل سورتینگ، شستشو، بسته بندی و انجماد محصولات در سردخانه، در داخل پایانه صورت خواهد گرفت و بدون توقف محصولات  به خارج از کشور صادر می‌شوند که  این مهم هم در تسهیل و روانسازی روند صادرات و هم کاهش قابل توجه ضایعات بسیار تاثیرگذار است.

 

 

وی تصریح کرد: پروانه تاسیس این پایانه اخذ شده است.

کد خبر 1126208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha