تعامل پلیس و دانشگاه برای تعدیل آسیب های اجتماعی و ارتقاء احساس امنیت موثراست

فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه دانشگاه پشتوانه علمی خوبی برای پلیس است،گفت: تعامل پلیس و دانشگاه برای تعدیل آسیب های اجتماعی و ارتقاء احساس امنیت موثراست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، سردار «دلاور  القاصی مهر» در نشست تخصصی با سرپرست دانشگاه ایلام،  اظهار کرد: افتخار پلیس، خدمتگزاري بی  منت و صادقانه به مردم، همراه با رافت و مهربانی است،چرا که پلیس با داشتن رفتار اسلامی و پسندیده می تواند برای افراد جامعه یک الگوی خوب و ماندگار باشد.

 

وی افزود: رويكرد پليس مبتني بر دانش  و نگاه تخصصي به جرم و راهكارهاي مقابله اي و كاهش جرائم در سطح جامعه است كه بر همين اساس ارتباط با دانشگاهها و موسسات آموزش عالي يك ظرفيت بسيار ارزشمند و كاربردي براي پليس محسوب ميشود.

 

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اينکه ارتقاء امنيت اجتماعي مستلزم استفاده از دانشگاه به عنوان مهمترين مراکز توليد علم و دانش است، تصريح کرد: دانشگاه پشتوانه علمي خوبي براي پلیس محسوب مي شود و فراگيري دانش، تحقيق و پژوهش درحوزه نظم و امنيت، موجب ارتقاء ارائه خدمات به مردم مي شود.

 

وی با تاکید بر اینکه اقدامات ایجابی بر  اقدامات  سلبی در مسائل اجتماعی  تقدم دارد، خاطر نشان کرد: پليس با بهره گيري علم و دانش به دنبال اقدامات ایجابی، فرهنگی و اجتماعی است و اگر پیشگیری اجتماعی وجود دارد بخش اعظم آن را مرهون اين اقدامات مي داند.

 

سردار القاصی مهر با بیان اینکه تهدیدات فضای مجازی جدی است و بسیاری از جرائم به فضای مجازی اختصاص دارد، افزود: امروز تهديدات فضاي مجازي در تمام شئون زندگي افراد جامعه و تمام سنين نفوذ پيدا کرده و در صورت عدم آگاهي از عواقب استفاده بي رويه و نامطلوب، خانواده ها وجامعه در معرض خطر خواهد بود.

 

فرمانده انتظامي استان ایلام  در بخش دیگری از سخنان خود به اختصاص کارشناسان مشاوره در کلانتری ها اشاره کرد و گفت: مراكز مشاوره در نيروی انتظامي برای پيشگيري از وقوع و بروز آسیب های اجتماعی اثر گذار هستند، بطوریکه برابر آمار های موجود 75 درصد از مراجع کنندگان به مراکز مشاوره ، به صلح و سازش منجر می شود

 

سردار القاصی مهر  به نقش آموزش و آگاهی بخشی جامعه در كاهش جرايم و آسیب های اجتماعي  اشاره کرد و گفت: تقوبت تعاملات دو جانبه بین مراکز علمی  و نیروی انتظامی در روند دستیابی به امنیت توسعه یافته و پایدار مهم و تاثیر گذار است .

 

کد خبر 1126237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha