فعالیت چهار هزار پرستار در مازندران

موسوی با بیان اینکه بیش از چهار هزار پرستار در استان مازندران فعالیت دارند، گفت: پرستاران استان در مواجه با همه گیری کرونا با از خودگذشتگی و ایثار جانانه در جبهه مقابله با این ویروس حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سیدعباس موسوی» امروز(۲۱آذر) در بازدید از مرکز بیماران کلیوی شهروند ساری، ضمن تبریک مجدد به‌مناسبت روز پرستار مصادف با ولادت باسعادت حضرت زینب(س)، اظهار کرد:‌‌ مراسم گرامیداشت روز پرستار به‌صورت متمرکز در استان برگزار شد، امروز هم با هماهنگی همکاران در این جمع حاضر شدیم.

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران افزود: جامعه پرستاری جامعه‌ای پرافتخاری از گذشته تا امروز است البته واقعیت این است که جامعه هنوز به شناخت کافی از خدمات تخصصی حوزه پرستاری نرسیده است، هنوز برخی از دیدگاه‌ها نسبت به پرستاری فقط یک مراقبت سنتی و ساده است، در حالیکه امروز پرستاری شغلی تخصصی است.

 

 

موسوی تصریح کرد: شغل پرستاری نیازمند مدارج بالای تحصیلی در حد دکتری و ارشد در رشته‌های مختلف است و این نشان می‌دهد که چقدر کار پرستاری سخت است، آن چیزی که اهمیت این موضوع را بیشتر کرد پدیده‌ای به نام کووید ۱۹ بود، در شرایطی که همه از هم فرار می کردند همکاران از خودگذشته ما غرق در دریایی از ویروس بودند.

 

 

وی با اشاره به اینکه کادر درمان شبانه‌روز خدمت کردند، ادامه داد: کرونا با وجود دردسرها فوایدی هم داشت و آن نمایش عشق و ایثار همکاران ما و همچنین ایستادگی دیگران در کنار ما بود کسانی که میلیاردها میلیارد ریال کمک کردند تا کمبود تجهیزات درمانی نداشته باشیم یعنی همان خیرینی که همواره در صحنه بودند.

 

 

این مسئول عنوان کرد: بیش از ۹۰ درصد از جمعیت بالای ۱۳ درصد در استان مازندران واکسینه شدند که در این بخش رتبه برتر را کسب کردیم، همچنین بیش از ۸۰ درصد از مردم دو دز واکسن دریافت کردند، در حوزه دانش‌آموزان واکسیناسیون حدود ۹۸ درصدی انجام شد.

 

 

وی با بیان اینکه حوزه پرستاری ما گسترده است و بیش از ۴ هزار پرستار در استان داریم، گفت: به همین دلیل شاهد تاثیرگذاری بالای این عزیزان هستیم، در این مرکز باید بیمارهای ویژه‌ای در دراز مدت خدمت بگیرند و شرایط خاصی دارند که در دوران کرونایی با تلاش‌های همکاران خدمات را دریافت کردند.

 

 

موسوی در پایان اذعان کرد: خوشبختانه در مازندران در بخش دیالیز شاهد کاهش نقاط ضعف و حرکت به سمت استانداردهای کشور هستیم، برای یکی دو شهرستان برنامه بهره‌برداری از مراکز کلیوی در دستور کار قرار دارد تا شاهد وضعیت بهتری باشیم.

کد خبر 1126248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha